Gå til innhold

nf7-s v2 s-ata problemer

Spirre

Anbefalte innlegg

en kompis av meg har et abit kort av merket oppgitt i topic. problemet han har er at når han nylig installerte windows xp så la han xp inn på en ide disk, og derfor installerte han ikke s-ata driverne under installasjonen. derfor finner han nå ikke s-ata disken sin.

jeg har leita på abit sine sider etter en s-ata driver, men finner kun den som man skal bruke under installeringa.

han har lagt inn service pack, og så vidt jeg vet så er s-ata aktivert i bios også, fordi han er aldir i biosen sin, og føre han formaterte så funka disken strøkent

noen som vet hvordan man kan fikse dette uten å måtte installere xp igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke driver til det, ligger nok under:

Start--> kontrollpanel--> ytelse og vedlikehold--> administrative verktøy --> Datamakinbehandling--> diskbehandling

og venter på å bli aktivert..

Måtte ihvertfall gjøre det på den måten selv en gang tidligere, den gang jeg brukte IDE..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

har tenkt tanken, men han som har problemet ser ikke så bra, plus at han ikke har på mye peiling på den type oppgaver.

men skal å snakke med han om det, så får vi se. kommer tilbake om det ikke funker.

btw, det er vel ikkno fare for å slette det som er på disken når du aktiverer den på den måten?

Lenke til kommentar
og du er sikker på at dette er en driver man kan bruke i windows. alt jeg har funnet til nå har bare vært installasjonsdiskettdrivere

ja, og hva er galt med det?? du velger bare installer ny maskinvare og har diskett. når maskinen ikke finner diskett i A:, spør den hvor den skal lete, og du gir han streng beskjed om å se i mappen du pakket ut .EXE filen. ja, det virker.

edit: du kan vel også bare velge mappe direkte uten å gå gjennom A:

Endret av capy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...