Spirre Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 en kompis av meg har et abit kort av merket oppgitt i topic. problemet han har er at når han nylig installerte windows xp så la han xp inn på en ide disk, og derfor installerte han ikke s-ata driverne under installasjonen. derfor finner han nå ikke s-ata disken sin. jeg har leita på abit sine sider etter en s-ata driver, men finner kun den som man skal bruke under installeringa. han har lagt inn service pack, og så vidt jeg vet så er s-ata aktivert i bios også, fordi han er aldir i biosen sin, og føre han formaterte så funka disken strøkent noen som vet hvordan man kan fikse dette uten å måtte installere xp igjen? Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Fortsette og lete etter s-ata driverene til hovedkorte. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Trenger ikke driver til det, ligger nok under: Start--> kontrollpanel--> ytelse og vedlikehold--> administrative verktøy --> Datamakinbehandling--> diskbehandling og venter på å bli aktivert.. Måtte ihvertfall gjøre det på den måten selv en gang tidligere, den gang jeg brukte IDE.. Endret 23. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 har tenkt tanken, men han som har problemet ser ikke så bra, plus at han ikke har på mye peiling på den type oppgaver. men skal å snakke med han om det, så får vi se. kommer tilbake om det ikke funker. btw, det er vel ikkno fare for å slette det som er på disken når du aktiverer den på den måten? Lenke til kommentar
capy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 var ikke vanskelig å finne det da! www.abit.com.tw. søk på drivere for socket A. så velger du hovedkortet og filen du skal laste ned står øverst. Men så har me juksa litt: ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/sata_d...itsata_v133.exe lykke til:) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 og du er sikker på at dette er en driver man kan bruke i windows. alt jeg har funnet til nå har bare vært installasjonsdiskettdrivere Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Driver til s-ata er allerede i SP2..... Prøv det jeg skrev tidligere.. Lenke til kommentar
capy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) og du er sikker på at dette er en driver man kan bruke i windows. alt jeg har funnet til nå har bare vært installasjonsdiskettdrivere ja, og hva er galt med det?? du velger bare installer ny maskinvare og har diskett. når maskinen ikke finner diskett i A:, spør den hvor den skal lete, og du gir han streng beskjed om å se i mappen du pakket ut .EXE filen. ja, det virker. edit: du kan vel også bare velge mappe direkte uten å gå gjennom A: Endret 23. september 2005 av capy Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 doh! tenkte ikke på det...men vil prøve å se om disken er disabla først. så får vi se om vi trenger drivere etterpå. takk for hjelpa begge to Lenke til kommentar
capy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 klart det! gi oss en tilbakemelding da. Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvordan gikk det da? fikk dere det til eller? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 vet ikke enda, han bor i bergen og vi snaker ikke så ofte sammen. skal oppdatere når det skjer noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå