kimmiae Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei, har forsøkt å sette opp Remote Access/VPN server, uten å få dette til å fungere i praksis, noen som har noen erfaring med dette som da vet hva en må passe på? Mvh Kim Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Har du husket å aktivere remote connections på maskinen (serveren) også. Høyreklikk på my computer og velg properties. Vel fanen Remote. Enable remote desktop og velg brukere som får lovt til å koble seg til den. Administrators gruppen har tilgan per default... Endret 24. september 2005 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
kimmiae Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Ser for meg at server innstillingen er riktig satt opp, men at det er i routeren problemet ligger. Jeg har fast IP inn til serveren, og ønsker at man kan logge seg på denne utenfra, i fra hvilken som helst IP adresse, noen som vet hvordan man setter opp dette i routeren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva skal du bruke for å komme deg inn. RDP bruker port TCP 3389 som må forwardes i routeren... Lenke til kommentar
kimmiae Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Tenkte å bruke VPN for å koble meg til utenfra. Glemte også å skissere at jeg også da vil koble meg på en maskin som er koblet til serveren, altså min arbeidsmaksin, som er på firmanettverket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå