Hoppesagåsa Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hvilken tilgang har Microsoft, jeg tenker her teoretisk, til mine linuxpartisjoner, på bakgrunn av de siste ukers utvilking innen EULA'er og Windowspatcher? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Vel.. Windows/brukeren har full tilgang til all ukryptert informasjon som er lagret på ext2/3. dvs en kan få tilgang til filer bare root har tilgang til. Dette er fordi det er opsys som styrer filrettigheter. Samme gjelder andre veien. En kan få tilgang til alt på en windowsmaskin fra linux med de rette driverene.. Ptomania Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Om Microsoft skulle ønske det, kan de altså i fremtiden, med de rette patchene installert, sniffe på filene jeg har lagret på linuxpartisjonen? Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Dette høres endel skremmende ut.... tror jeg skal kryptere det meste, liker ikke at MS har kontroll over noe jeg ikke styrer... Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Det kan du i dag oxo.... Med et program som explore2fs få tilgang til alle linux-partisjoner... Så mulighetene er der allerede i dag.. http://freshmeat.net/projects/explore2fs/ edit: link forresten:-) Ptomania [ Denne Melding var redigert av: ptomania på 2002-08-15 17:01 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Ja da kan man jo bare seg for seg en MS-patch i framtiden som har explore2fs funksjoner implementert. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Synes du er litt vel mistenksom nå da men:-) Tror det hadde blitt oppdaget ganske fort... Ptomania Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Joda, jeg er mistenksom. Jeg er også føre vàr. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Fant ut at det var veldig greit jeg.. iallefall andre vegen.. windows krasja bigtime, og jeg hadde noen filer i såkallt private folder oppleg i xp.. Kul umulig å få tak i.. Helt til jeg kom på det geniale å gå inn i linux å hente filene:-) Funket med en gang:-) Ptomania Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 når jeg tuller med os-instillinger ( ) så har jeg brukt win til backuppart hvis jeg gav opp å fikse linux (som grønn er det det beste alternativet! nå er jeg bare lysegrønn :wink: ). på samme måte bruker jeg linux til backup hvis jeg skulle reinstallere win for foreldrene mine. så snart jeg får tak i et skikkelig lydkort ryker win, dog (med mindre noen tør å hjelpe meg med en uoffisiell kernelpatch ) Lenke til kommentar
Colin Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg er like oppgitt nå som forrige gang denne problemstillingen kom opp over hvor skeptiske folk er til MS. Vel har de gjort mye på monopol siden som ikke er helt bra, men det går også en del misforståelser her: De siste EULA'er om sikkerhetspatcher gjelder nettopp sikkerhetspatcher. Ikke i noen setning blir det antydet at EULA'en gir dem rett (selv om det er teknisk mulig) til å installere programmer som lar dem sniffe på maskina. Dette har de dermed ikke lov til! Og for å være ærlig.......hvorfor skulle de ha NOE som helst interesse av å sniffe på maskina di? Pål Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Det var ikke det spørsmålet dreide seg om. For det første var spørsmålet teoretisk, og for det andre lurte jeg på hvorvidt MS kan ha tilgang til linuxpartisjoner. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Nei, ikke det du spurte om, og beklager at jeg misforsto deg. Jeg måtte bare få sagt det :smile: Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå