Gå til innhold

ext3, M$ og paranoia.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. Windows/brukeren har full tilgang til all ukryptert informasjon som er lagret på ext2/3. dvs en kan få tilgang til filer bare root har tilgang til. Dette er fordi det er opsys som styrer filrettigheter.

Samme gjelder andre veien. En kan få tilgang til alt på en windowsmaskin fra linux med de rette driverene..

Ptomania

Lenke til kommentar

Fant ut at det var veldig greit jeg.. iallefall andre vegen.. windows krasja bigtime, og jeg hadde noen filer i såkallt private folder oppleg i xp.. Kul umulig å få tak i..

Helt til jeg kom på det geniale å gå inn i linux å hente filene:-)

Funket med en gang:-)

Ptomania

Lenke til kommentar

når jeg tuller med os-instillinger ( :roll: ) så har jeg brukt win til backuppart hvis jeg gav opp å fikse linux (som grønn er det det beste alternativet! nå er jeg bare lysegrønn :wink: ).

på samme måte bruker jeg linux til backup hvis jeg skulle reinstallere win for foreldrene mine. så snart jeg får tak i et skikkelig lydkort ryker win, dog :grin:

(med mindre noen tør å hjelpe meg med en uoffisiell kernelpatch :cry: )

Lenke til kommentar

Jeg er like oppgitt nå som forrige gang denne problemstillingen kom opp over hvor skeptiske folk er til MS. Vel har de gjort mye på monopol siden som ikke er helt bra, men det går også en del misforståelser her:

De siste EULA'er om sikkerhetspatcher gjelder nettopp sikkerhetspatcher. Ikke i noen setning blir det antydet at EULA'en gir dem rett (selv om det er teknisk mulig) til å installere programmer som lar dem sniffe på maskina. Dette har de dermed ikke lov til! Og for å være ærlig.......hvorfor skulle de ha NOE som helst interesse av å sniffe på maskina di?

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...