Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl2 fra nextgentel og trådløs router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett har en Trådløs ADSL/ADSL2/ADSL2+ modem/router som jeg har meget god erfaring med :

Billion 7202G Wireless ADSL/2+ Router m/ WPA, QoS, 4P switch, 54 Mbps 802.11g

Det er faktisk en av de få routerene jeg har fått QoS til å fungere knirkefritt mot IP telefoni.

 

Det kjipe er imidlertid at de er tomme og ikke venter ny forsendelse før den 8 november.

 

Jeg har fire slike liggende (nye i originalpakning), hvor desperat er du i å komme i gang?

 

:cool:

Lenke til kommentar

Hehe, siden han _vurderer_ en adsl2 linje og NGT sin kundehjelp sier 4-8 ukers levering etter bestilling tviler jeg på at han er veldig "desperat".. :D Og de 4-8 ukene kan en godt ta med en klype salt, en kollega av meg fikk den beskjeden når han bestilte ADSL2 og det var i Mars. Jeg bestillte det for 2-3 uker siden, men forventer ikke at noe skjer med det første.. :whistle:

Lenke til kommentar
Du behøver en 108Mbit router for å takle 20Mbit ADSL.

Anbefaler Linksys!

Kan du forklare meg logikken i at man må ha en 108mbit router for å takle en 20mbit linje ?

 

:hmm:

Her snakker vi om praktisk hastighet, ikke teoretisk.

En 11g (54Mbit) router kan i praksis overføre ca 15Mbit, hvis det er fri sikt og ~10M til det andre punktet. Er det hindringer eller ikke topp signal dropper hastigheten raskt.

 

PS: Finner ikke 108Mbit router fra Linksys :cry:

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
Her snakker vi om praktisk hastighet, ikke teoretisk.

En 11g (54Mbit) router kan i praksis  overføre ca 15Mbit, hvis det er fri sikt og ~10M til det andre punktet.  Er det hindringer eller ikke topp signal dropper hastigheten raskt.

 

PS: Finner ikke 108Mbit router fra Linksys  :cry:

Min erfaring er at man har nærmere 50% ytelse i praksis og det finnes IKKE mange nettsteder som gir alle brukere 20mbit allikevel. Det vil i de aller fleste tilfeller være "den andre siden" som begrenser hastigeten.

 

Men jeg ville ikke brukt trådløst på "hoved PC'n" med en båndbredde på 20mbit, da hadde jeg tålt å strekke en kabel mellom router og PC for å sikre full båndbredde. :yes:

Lenke til kommentar
Du behøver en 108Mbit router for å takle 20Mbit ADSL.

Anbefaler Linksys!

Kan du forklare meg logikken i at man må ha en 108mbit router for å takle en 20mbit linje ?

 

:hmm:

Her snakker vi om praktisk hastighet, ikke teoretisk.

En 11g (54Mbit) router kan i praksis overføre ca 15Mbit, hvis det er fri sikt og ~10M til det andre punktet. Er det hindringer eller ikke topp signal dropper hastigheten raskt.

 

PS: Finner ikke 108Mbit router fra Linksys :cry:

Tror ikke det finnes noen 108Mbit router fra Linksys, men en forbedra utgave av 54 utgaven med opptil 30% Raskere: wrt54gs

Lenke til kommentar
Her snakker vi om praktisk hastighet, ikke teoretisk.

En 11g (54Mbit) router kan i praksis  overføre ca 15Mbit, hvis det er fri sikt og ~10M til det andre punktet.  Er det hindringer eller ikke topp signal dropper hastigheten raskt.

 

PS: Finner ikke 108Mbit router fra Linksys  :cry:

Jeg kjører et Broadcom 802.11g kort mot en D-Link di624+, og har akkurat nå en praktisk hastighet på 36Mbit. Signalstyrken på kortet vises som svært god, men jeg har ikke fri sikt (2 rom mellom stua hvor laptopen står og PC-rommet hvor router står) og ca. 15 meter mellom PC og router.

 

Edit: Typo-trollet fjernet fra et par ord.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...