brainwasher Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 For litt siden kjøpte jeg meg en ny pc,som virket helt fint! Men plutselig begynte den og restarte av seg selv, og jeg har ikke anelse hva det kan være jeg har prøvd og formatere den men det hjelper ikke. Men det var en liten episode på et lan en venn av meg skule vise meg hvordan man overklokket fsb'en så han skrudde den opp på 170 kan det være at det er dette ramen har blitt ødelakt av.Men da skulle man tro at den ikke skulle virke for jeg klare jo og spille og alt helt til pc en restarter!!!! Lenke til kommentar
daho Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Du har vel satt ned fsb? Og det kan være psu'en din som er for liten, du har vel ikke en innstilling i bios som slår av pc'en når cpu kommer over innstilte grader? Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Jeg har stilt ned fsb en på 133 Og cpu en idler på 35-40 grader!!! Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Tror jeg misforsto det siste spørsmålet¨, men hva er psu??? og jeg har en instilling som gjør at det skal pipe hvis cpuen kommer over 70 grader , men cpu en ligger jo på en 35-40 grader Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 prøv og reset CMOS`en.. kanskje noen andre instillinger i biosen er blitt tukla litt med også. sjekk i HK manualen din etter CMOS og hvordan du resetter den. PSU er strømforsyningen. (powersuply tror jeg?? (er litt usikker på hvordan det staves :razz:)) [ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-08-15 17:20 ] Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 oki får prøve det da!! Så dere mener at det ikke kan være noe gale med ramen , jeg har også fått neon sånne feilmeldinger : Beginning dump of Physical memory. Physical memory dumped... Og sånne lignende+restart episodene!! Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 I første omgang. Flush (reset) BIOS. og se om feilene kommer da. Så kan du heller bekymre deg mot defekt minne i etterkant. Selv om jeg tviler på at det er minnet! Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Når jeg skal resette biosen kan jeg bare gå inn i biosen og trykke på reset til standar instillinger eller må jeg røske ut batariet eller noe annet? Jeg er helt noob i dette Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 20:38, brainwasher skrev:Når jeg skal resette biosen kan jeg bare gå inn i biosen og trykke på reset til standar instillinger eller må jeg røske ut batariet eller noe annet? Jeg er helt noob i dette ¨ Du må se i manualen for HK, der står det hvilken jumper du må flytte på. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 pc'en min restarter seg iblant når jeg overklokker. Du kan jo prøve å underklokke litt, og se om det fungerer da. Det er ikke noe poeng i å flytte cmos-jumperen da dette bare er hensiktsmessig når innstillingene forhindrer deg fra å starte opp pcen. Batteriuttaking har derimot noen ganger en annen virkning. Du kan jo prøve å ta det ut en liten stund. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Forresten heter det "powersupply", og ikke "powersuply". Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Nå tror jeg pc en funker har i vertfall ikke restartet på 2 dager Jeg bare stilte alle instillingene i biosen på defult og så stilte jeg di inn igjen etter manualen!!! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Temp sensoren er så SINSYKT dårlig på noen kort. På mitt Soltek SL75DRV5 så viser temp sensor noen ganger 65C og da resarter den seg. Og vil ikke boote windows nestegang. Dette betyr av CPUèn er over 85C (måler inne i kjerna) og 20c i feil er jo helt uakseptabelt , så alle de sensorene er TOTalt uberegnlige på noen kort. Ikke alle ,men noen. Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Oki! Er det noen som vet om dette korte viser noe lunde riktig temp MSI KT3 Ultra-aru Lenke til kommentar
badmuslim Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Prøvde selv å installere WinXP i evigheter på et MSI KT3 med XP1800+ cpu, Byttet ut samtlige andre deler(untatt mus og tast... enn hk og cpu. Mitt problem var at pc'en restartet under installasjonen av WinXP. Viss e forhåndsinstallerte XP, restartet den allikevel på tilfeldige tidspunkt(men alltid innen noen få minutter) Innstallerte til slutt WinME som fungerer så bra som den klarer... Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 oki.Er det noen som vet om dette korte viser noe lunde riktig temp MSI KT3 Ultra-aru???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå