grukk Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her. Jeg har en bærbar pc og har lyst til å bruke pcèn som skjerm. For det først lurer jeg på om dette er mulig, men jeg regner egentlig med det. Deretter blir spørsmålet hvordan dette gjøres. Maskinen har en s-video utgang. Skal det være så enkelt som å trekke en kabel mellom denne utgangen og tvèn og så skal det fungere? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg her. Jeg har en bærbar pc og har lyst til å bruke pcèn som skjerm. For det først lurer jeg på om dette er mulig, men jeg regner egentlig med det. Deretter blir spørsmålet hvordan dette gjøres. Maskinen har en s-video utgang. Skal det være så enkelt som å trekke en kabel mellom denne utgangen og tvèn og så skal det fungere? Pleier å være såpass greit. Mulig du må skru på TV-out via en knapp eller i driverne. TV'en må også støtte S-Video. Vær obs på at oppløsningen blir ganske dårlig på en vanlig TV. Lenke til kommentar
grukk Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Den knappen gjorde susen ja. Tusen takk! En ting til bare: Det ble bare sort/hvitt..kan dette har noe med kabelen å gjøre...har en s-video til to phono-plugger (gul og sort)...Hadde vært fint med farger. Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Grukk, sjekk om du har bilde på andre kanaler. Når jeg bruker laptopen til å vise bilde på TV`en, får jeg en kanal som viser farger og en som viser sort/hvitt. Vær obs på at du får et slørete/dosent bilde pga oppløsning. Lenke til kommentar
grukk Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Jeg får kun opp ett bilde, på EXT1...Og det er sort/hvitt og uten lyd. Det må være noe med den kabelen. Tror tvèn skal takle s-video... Lenke til kommentar
studass Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tror det er Tvèn som er av variabel kvalitet. Har selv prøvd på ulike fjernsyn ,noen med farge andre med sort hvitt. (relativt nye tvèr) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du må sette signaltypen til composite og PAL. Lenke til kommentar
grukk Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Endre signaltypen hørtes ut som et godt tips. Kunne jeg bedt deg om å ta bryet og fortelle meg hvordan jeg gjør det?? Lenke til kommentar
norst1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Endre signaltypen hørtes ut som et godt tips. Kunne jeg bedt deg om å ta bryet og fortelle meg hvordan jeg gjør det?? Sannsynligvis må du bruke den andre EXT inngangen på tv-en din. På min tv får jeg bare sort-hvitt på EXT1, mens jeg får farge på EXT2 da denne støtter RGB. Dvs at jeg har to kanaler på EXT2 der den ene blir farger og den andre blir sort hvitt. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Endre signaltypen hørtes ut som et godt tips. Kunne jeg bedt deg om å ta bryet og fortelle meg hvordan jeg gjør det?? Gå inn på skjermkortet ditt, trykk på TV og velg mellom de forskjellige Pal o.l. typene. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Endre signaltypen hørtes ut som et godt tips. Kunne jeg bedt deg om å ta bryet og fortelle meg hvordan jeg gjør det?? Det blir vanskelig med mindre du forteller hvilken chipprodusent du har (ATI/nVidia), om du har installert ATI CC. Jeg har selv ATI skjermkort med litt over et år gamle drivere, så det kan godt være at mine screenshots ikke vil være identisk til det du får se, men dersom du har ATI skal jeg se om jeg kan ta et par screenshots. Lenke til kommentar
grukk Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Den er innstilt på pal- d (alternativene er pal h, i og m). Ved f.eks. pal i, manglet en stor firkant på tvèn. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg tror det er PAL-B/G som er det vanlige i Norge. Når det gjelder "signaltype composite" så ser det ikke ut som om det valget er på ATI sine kort. Jeg har selv ikke brukt TV-OUT på et par år, men husker at det alltid var løsningen tidligere. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Prøv å sett pluggen litt løst i TV'en Har funka hos meg. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg hadde tidligere to forskjellige slike overganger til pc liggende, som jeg testet på en bærbar pc, ene ble sort hvitt, mens den andre ble farge...Så det kan nok være at det finnes forskjellige typer av slike overganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå