Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingen admin rettigheter

Anbefalte innlegg

Vi fik utdelt en bærbar pc på skolen min. Vi har ingen admin-rettigheter men kan legge inn ting på skrivebordet.

Det er to forutsetninger som må til for at et program skal fungere. #1, det kan ikke legge masse rart i registeret, for her har vi ikke admin-rettigheter. #2 skolen kjører brannmur. Så lenge ingen får vite proxyinnnstillingene av IT-folka, vil det ikke være mulig å kjøre program som MSN Messenger, Gaim, IRC o.l.

her er programmene vi har får til å bruke:

foobar2000

Age of Empires 2 + expansion

Firefox (nettleser)

Opera (nettleser)

Diverse plugins (instaleres via Firefox)

Web Messenger (er jo egentlig ikke et program, men..)

gMail Notifier

Mujaffa Spillet..

Google Desktop 2

Google Toolbar

Picasa Photo Organizer

Google Earth

Damn NFO-viewer 2

Winamp

TextPad

Clue

Kan ikke installeres/Funker ikke:

MSN Messenger

Gaim

Trillian

vIRC

mIRC

GTA1

GTA2

PowerArchiver

BitComet

Google Talk

Age of Mythology

Warcraft 3

Noen som vet om spill eller program vi kan bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte egentlig ikke hvorfor denne ligger under kategorien "Nettverk", selv om en del av programmene du snakker om kun kan brukes over nettopp "nettverk"!

Men skjønner godt at du/dere ikke har admin-rettigheter, det er tross alt en jobb som skal gjøres enten du er lærer eller elev. Pc'n har vel med undervisningen å gjøre og ikke "lek"?

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt fortalt deg hvordan du skulle tatt full kontroll over datamasinen, men velger å ikke gjøre det. Mest fordi jeg er klar over hvordan datbamaskinene på skoler i norge blir behandlet. Det er et mareritt for div. admins å rette opp alt det faenskapet som diverse elever klarer å stelle til. Og dette går ut over undervisningen, osm går ut over de elevene som er ærlige og prøver å lære noe.

Jeg vil oppfordre admins tiø å stenge/slette denne tråden fordi det spørres om noe som er i strid med reglementet for bruk av denne datamaskinen.

Lenke til kommentar

Hva er det med dere da? viss dere ikke vil svare på spørsmålet kan dere bare lavære å svare på psten. Vet da at den egentlig ikke skal brukse til "lek", men jeg velger å gjøre det. Gir da faen i om du mener det riktig eller ikke. Har foresten heller ikke tenkt å mishandle pc'n.

Prblemet er ikke hvordan ta kontroll over pc'n, probleme er å få mere kontroll uten at admin oppdager det.

slutt å poste sytemeldinger, hold moralen for dere selv.

Lenke til kommentar

Foreslår at trådstarter spør de dataansvarlige på skolen siden maskina han snakker om åpenbart er skolens eiendom.

Og, som det er sagt mange ganger tidligere, er ikke forumet plassen for å få hjelp til ulovligheter i form av installering av ulovlig programvare, knekking av koder eller annet (uten at jeg dermed sier det er tilfellet her).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...