Gå til innhold

Her er Asus' dual-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var ikke småtteri, egen strømforsyning!

Villt hvor krevende skjermkort har blitt, husker den gangen det var stort å ha et eget grafikkort.

Den ekstern strømforsyning må jo være genialt for SFF brukerene, som bare har 2-300w PSU.

Håper egentlig ikke dette med egen PSU blir en trend, da må det i tilfelle selges som ekstrautstyr slik at de med kraftig PSU slipper å betale ekstra for noe de ikke trenger.

Lenke til kommentar

hehe så på høyden på kortet, er jo noen cm høyere enn pci sporet, må si ekstern strømforsyning virket smart.

Sparer en jo for å masse trøbbel med ny og dyr psu =)

Nei jeg synes skjermkortene trekker litt i overkant av mye strøm nå, men dette var heftige greier (og store greier)

Lenke til kommentar
Dette var ikke småtteri, egen strømforsyning!

Villt hvor krevende skjermkort har blitt, husker den gangen det var stort å ha et eget grafikkort.

Det er jo ikke mange årene siden det var populært å "koble" skjermkortene til hverandre slik nVidia fikk SLI idéen sin fra. Selv hadde jeg et 4 eller 8 mb ATI kort og et 12 eller 16mb Voodoo2 kort koblet sammen, kjørende med en AMD K6 200MHz (mener jeg å huske).

Lenke til kommentar

Rød + Nvidia = forvirring? :p

Er det 2 stk "dual link" DVI-I porter jeg ser der? :dribble:

Da tar vi to slike kort i SLI :!: :!:

Jeg vet ikke om det er sagt før i denne tråden men det går selvfølgelig ikke. SLI fungerer bare med 2 GPU'er så SLI-muligheten er allerede brukt opp. (Dette er noe vi tydligvis må gjenta i hver eneste tråd om kort med 2 GPU'er.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

11100 poeng i 3dmark05 er vel ikke allverden for et overklokket dualcore kort? Ikke at den poengsummen betyr mye og som "Snekker`n" påpeker - får du ikke utnyttet det (foreløpig) allikevel. Et 7800 holder lenge - jeg har 8430 poeng i 3dmark05 og det med en "slapp" 2200 GHz CPU... :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det er sagt før i denne tråden men det går selvfølgelig ikke. SLI fungerer bare med 2 GPU'er så SLI-muligheten er allerede brukt opp. (Dette er noe vi tydligvis må gjenta i hver eneste tråd om kort med 2 GPU'er.)

Mener å ha lest en artikkel om muligheten for å kjøre 2 slike i SLi, men er ikke kar om å finne den.

Edit: Det var i den artikkelen snakk om GF6x00, de tidligste skjermkortene med 2 GPU'er.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...