ooddbb Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Skal nå kjøpe meg en "alt i en" skriver, men er litt usikker på hvem eg skal kjøpe. Skriveren må kunne printe, kopiere og scanne. Her er en liste der du ser hva som er viktigst: 1. Drivskostnader (viktigst) 2. Printkvalitet 3. Vedlikehold 4. Utskriftshastighet (ikke fult så viktigt) Hvilken printer vil du anbefale? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Dette er en av de beste multifunksjonsskriverne på markedet og kan absolutt anbefales. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Men er du prisbevisst, kan du heller gå for HP PSC 750 eller 950 (som 750 men med fax og leser for minnekort til digitalt kamera m/direkte utskriftsfunksjon med thumbnails-utskrift). Disse kan også kjøpes på Komplett (eller Elkjøp, Expert (Bonus), Siba... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Kommer jo litt an på hvor mye penger du har til overs også... Skal bort å titte på en Richo i neste uke... Mye for pengene om man har noen :smile: Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 hp er IKKE billige i drift, det er derimot canon Lenke til kommentar
Neo0 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Du burde skrive hvilken prisklasse du lurte på.. billige multimaskiner er som regel veldig dyre i drift/vedlikehold. mitt råd til deg ikke gå for blekkbaserte skrivere sats heller på en toner basert maskin. uten å skrive noen reklame så kan jeg skreddersy en kvalitets multimaskin . edit! trykkleif [ Denne Melding var redigert av: Neo0 på 2002-08-16 23:12 ] Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: uten å skrive noen reklame så kan jeg skreddersy en kvalitets multimaskin. Har et budsjett på ca. NOK. 60.000,- Tar gjerne i mot forslag?! Må inneholde SW for dokumentbehandling... [email protected] Lenke til kommentar
Neo0 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Da har du et ganske stort utvalg . send meg en priv meld. og fortell nøyaktig hva du ønsker så skal jeg gi deg en pris. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Vi kan like gjerne ta det her, kanskje andre kan ha interresse av det også... Du fikk min jobb-mail... Sjekk ev. http://www.fag.no og/eller http://www.fag.com også... Vi har luktet litt på en HP Digital Scanner som koster ca. 30.000,- med TR-kort... Dette er imidlertid ikke noe must lenger, da vi kan plugge et par Ethernet enheter direkte på vår nye server... Vi trenger samtidig en god skriver med muligheter for tosidig trykk... En faks/scanner med SW som kan integreres med NT4.0 Sp6/W2K Server og MS Exchange må være med, men ingen light versjon... Det gjør ingenting om det er en fargelaser... Vi har vurdert en voks-skriver pga. av kvaliteten på brosjyrer etc., men såvidt jeg forstår er ikke voks-utskrifter godkjent for lagring av regnskapsdokumenter og dette vil antegalig bli vår hovedskriver... I dag har vi 3 Lexmark S/W lasere... 2xOptra+ og en litt kraftigere som hovedskriver... Vi regner med å beholde et par av disse.... Siden vår norske avdeling er liten og vi har vårt hovedregnskap i Finland, må vi kunne sende doc's, f.eks. i PDF format til Sverige, Finland og Danmark for elektronisk attestasjon i Adobe Acrobat eller tilsvarende... Utgående Datafax og ev. inngående routing av faxer ville absolutt ikke ha vært noen ulempe... Gjerne kopiering også, da vår gamle Xerox begynner å bli sliten... Mao, vi er ute etter et komplett system for elektronisk dokumenthåndtering, minimum A3 da også tekniske tegninger skal ha plass... Et av mine krav er at det finnes et referansesystem som vi kan få se på... Hverken HP eller Xerox har hatt noe vise frem så langt :smile: Til slutt, vi er 8 ansatte i Norge, ca. 60.000 på verdensbasis... Dette vil bli et pilotprosjekt for hele konsernet... Om printerdelen er testet i SAP ville dette ha vært en stor fordel da IBM krever ca. 50 timer á NOK. 1000,- for å godkjenne skrivere til vårt SAP system.... Regner med å få et tilbud fra Ricoh på mandag... HP og Xerox har så langt ikke kommet med noe konkret og har ingen referanser på de løsninger vi er ute etter... Håper å høre fra deg! Vil ellers uansett, for ikke helt å stjele tråden, anbefale en titt på http://www.ricoh.no ! [ endret av trn100 den 2002-08-17 00:17 ] Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 19:56, Dan Hansen skrev:Dette er en av de beste multifunksjonsskriverne på markedet og kan absolutt anbefales. Urf så dyr !! ... den koster jo 5995,- på Elkjøp. Det skal Elkjøp ha, de er ofte veldig rimelige på skrivere (men _litt_ dyrere på andre ting) :wink: Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Quote: Urf så dyr !! ... den koster jo 5995,- på Elkjøp. Det skal Elkjøp ha, de er ofte veldig rimelige på skrivere (men _litt_ dyrere på andre ting) :wink: Hmmm... vel 6.000 for telefax, scanner, kopimaskin og skriver? Er vel egentlig ikke 'så' dyrt... :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Det er ikke samme den samme skriveren. Lenke til kommentar
Neo0 Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 jeg skal sette meg ned og se på et tilbud og sende deg det på mail til deg mandag /tirsdag. Ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå