Kealle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Heisann Folkens! Jeg har pr. idag 4400/640 linje fra Bluecom. Den siste tiden har de slitt med endel problemer, samt at jeg har hatt mye personlige problemer med de i forhold til fakturaer og lignende. Jeg bestemte meg derfor for å gå til anskaffelse av ADSL2+ 10mbit fra Nextgentel (til samme pris som jeg betalte for 4400 linja!!) Jeg vet jeg ikke får 10mbit før om 6-8 uker. Uansett. Jeg har fått tilsendt et SpeedTouch 516(i). Jeg ser at en god del her har hatt problemer med å åpne port 21 for FTP og port 80 for HTTP. Fler har imidlertid fått det til ved å benytte guiden i denne tråden. Det jeg nå lurer på er hvordan mitt nåværende oppsett vil fungere i motsetning til det som jeg får med Nextgentel. Nå ser infrastrukturen min slik ut: ADSL Modem - Linksys router m/dhcp og firewall aktivert - Switch. Jeg har tilkoblet 3 PCer med kabel, og 2 XBOXer med kabel, samt en Bærbar PC med wireless. Hvordan skal jeg gjøre det til hensyn med innebygget firewall i router osv? Skal jeg skru av firewall og dhcp og la SpeedTouch 516(i) ta seg av det, eller hvordan skal dette gjøres? Med Vennlig Hilsen Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå