mariustix Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet. Kjøpte disse 4 deler nytt fra Komplett nå nettopp: - In-Win s564 Midi tower m/350w power - MSI 915PL NEO-F, I915PL, Socket-775 SATA, ATX, GbLAN, DDR400, Sound,PCI-Ex16 - Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs (Kjører Win XP Pro på en WDC120gb harddisk men i vente på PCI-Express skjermkort så bruker jeg et gammelt PCI skjermkort. Alt er koblet slik som tegning viser) Maskinen starter opp riktig og finner DVD-spiller og harddisk, riktignok ikke slik som planlagt. Men i mangel på S-ATA overgang til IDE så finner den både DVD-spiller og Harddisk på Primary IDE Master (DVD) og Primary IDE Slave (harddisk). Uansett så har jeg forsøkt å starte opp med bare harddisk da den ligger inne med Win XP Pro, uten hell. Maksinen laster controllere men feilmelding nederst kommer opp: PXE E61: Media test failure, check cabel PXE-M0F: Exiting PXE ROM Deretter skal den til å laste Windows, fordi jeg får endel valg om "safe mode", "safe mode with networking", "starting Windows normally" eller om å bruke siste godkjente Windows konfig. ingen av de nevnte fungerer! Like etter at en av de er valgt så blinker det litt i skjermen og så restarer maskinen. Noen her så vet hvorfor? Noen tips? Temp på CPU ligger på 35-37grader for de som vil vite det. Har lyst til å sende hovedkort, prosessor, ram og kabinett tilbake... (Forrige gang jeg kjøpte løse komponenter så funket alt med en gang...) Hilsen Marius Endret 27. september 2005 av mariustix Lenke til kommentar
mariustix Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Ingen som har vært borti lignende problem? Sender tilbake komponentene til Komplett om ingen kan hjelpe. Kanskje dere kan tipse meg om hva jeg bør bestille i stedet...? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Du prøver å starte opp en windows installasjon som er installert med et gammelt hovedkort (annet chipsett). Er ikke alltid det starter med nytt hovedkort da da installerte drivere i win installen krasjer med det nye hovedkortet og komponentene. Du kan forsøke en repair installasjon , ellers er det alltid anbefalt å gjøre en nyinstallasjon ved hovedkort/chipsett bytte . Ellers så er det verdt å kjøpe en annen strømforsyning . De som følger med kabinetter er som regel underdimensjonerte i forhold til det de fleste av oss bygger sammen . For å stabilitets teste minnet , last ned memtest86+ enten for floppy eller cd image og boot systemet med den . Alle 8 testene skal kjøre ferdig uten feil . http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hva med å google litt? Søk f.eks på hva PXE osv betyr. Da får du opp mye info. Lenke til kommentar
mariustix Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Takk for tips! Har fått løst selve problemet med at den rebooter hele tiden før Windows bildet. Det var bare å installere Win XP på nytt. Også feilmeldingene ved Controllerne ble borte ved å velge "disabled" på boot av nettverket. Kun et problem igjen men det tror jeg at jeg kan løse selv ved å teste litt. Kombinere flere HD problem med kun en IDE-controller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå