Gå til innhold

Så hvor skal folket bestille XBOX 360 ?

dedekam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da så jeg deg på MB i går. Det var du som stod og snakket med en fyr i en Xbox skjorte, hørte akkurat det med nr 5 i køen hos spiderman, hva hadde han å si om antallet hver butikk skulle få?

Han jeg snakket med var den ansvarlige for fordelingen av XBox360 i Norge.

Alle tall var gitt ut til butikkene.

Han nevnte ting som:

Komplett hadde i forkant stipulert med ca 1500 premium-versjoner.

Da de fikk det endelige tallet (som var en del mindre) ble derfor tallene kraftig nedjustert på nettstedet.

En butikkkjede som Expert og Spaceworld ville få konsoller til omtrent å dekke 35 per butikk.

Likevel vil jo selvsagt kjeden fordele ujevnt internt slik at storbyene får flere konsoller, enn distriktene.

Han nevnte å ha hørt rykter som at Spaceworld kanskje ville bruke halve leveringen til å forsyne forhåndsbestilte, for så å holde andre halvpart igjen til etter klokken 16:00 slik at folk som var på jobb og ikke hadde bestilt skulle ha en fair sjangse for å kunne skaffe seg en konsoll.

Neste forsendelse til butikker i Norge er 12. desember, men Microsofts representant mente at alle vi såkalte HardCore-gamere, ville få fatt i en XBox 360 før jul om vi ville ha det.

Videre dro jeg ned på Spiderman for å sjekke med daglig leder hvordan de driver det.

Spiderman sentralt har fått tallet på antall XBox360, og de tar i mot forhåndsbestillinger på nettet og i butikkene. Den meldes jevnlig tilbake til hovedbutikken hvor mange forhåndsbestillinger hver butikk har. Spiderman sentralt sender ut "stoppmelding" til butikkene når antall forhåndsbestillinger nærmer seg det totale tallet de har fått oppgitt.

På Spiderman Bergen i går var det ca 10 stk som hadde forhåndsbestilt og fra sentralt hold var det fortsatt åpent for flere bestillinger.

Hvis Microsoft tillater det, ville det kunne være aktuelt for Spiderman Bergen å holde releaseåpent natt til 2. desember.

Jeg har fått mail fra f.eks GameZone som nå ikke lengre kan levere XBox360 til 2. desember. Om man er med på 12.desember-leveringen er også usikkert.

Husk folkens. Hvis det skulle vise seg å være støvsugd for Premium-utgaven, så er blesten for tiden om Core-utgaven forsvinnende liten.

Microsoft har stipulert med 70-30% fordeling mellom Premium og Core, men i disse dager er det nesten bare vi hardcore-gamere som gir noe statistikk. Derfor er tallene i dag 95-5% i bestillingsfordeling. Likevel vil Microsoft sende ut 70-30% fordelingen da det er den de har stipulert med hele veien.

De 30% Core-kundene er mer onkler og foreldre som tenker pris foran totalpakke og skal kjøpe julepressanger. De vil også kunne tenke slik som Core til Jul, harddisk til fødselsdagen osv...

På ekstarutstyr og titler vil der være mer enn nok i butikkene da dette hadde en større fordeling. Alle skal ha en konsoll, men ikke alle skal ha samme tittel eller ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Et par Xbox-spørsmål:

Er det problemer å kjøre Live via router?

Er Xbox360 klar for HDTV "out of the pack", dvs grafikken blir merkbart bedre?

4966922[/snapback]

Regner med du må bruke komponent kabel til en HD-Ready merket TV eller HD kompatible projektor. Mener å huske at komponent kabelen følger med i den xbox 360 pakken som har hard disk (til 3.300)

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
så, hvor anbefaler dere meg å bestille da? mpx?

5046172[/snapback]

Jeg anbefaler deg å bestille et sted der de faktisk kan bekrefte at de har igjen nok til å sende deg en den andre des.

Lenke til kommentar

2mass; jeg anbefaler deg å bestille hos Spiderman. Enten via nett, eller kanskje i butikk hvis du bor i nærheten.

Spiderman har som alle andre butikker fått vite hvor mange konsoller de får.

De tar imot bestillinger sålenge de har nok konsoller å levere.

Her i Bergen har de kun kommet til ca 10 bestillinger, så jeg vil tro de har gode muligheter for å levere enda.

Komplett har solgt hele batchen sin.

GameZone har solgt hele batchen sin.

MPX, vet jeg ikke, men hvis de har Norek som hovedgrossist slik som Komplett, så vil jeg tro MPX ikke klarer å levere så lenge Komplett ikke klarer å levere.

Ellers er det jo ingen som har snakket om Elkjøp i disse 360-tider.

Kanskje de har åpnet for forhåndsbestillinger i kassen. Elkjop.no viser ikke noe spor av 360 så langt, men vil tro de har fått leveransen inn i lagersystemet sitt.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Ellers er det jo ingen som har snakket om Elkjøp i disse 360-tider.

Kanskje de har åpnet for forhåndsbestillinger i kassen. Elkjop.no viser ikke noe spor av 360 så langt, men vil tro de har fått leveransen inn i lagersystemet sitt.

5046852[/snapback]

Jeg var inne der for noen uker siden, de vet sikkert mer nå, men det de sa da var at de ville være den butikken i Norge som fikk mest X360'er.

Jeg vil egentlig tro at hvis en tar seg en tur på Elkjøp på lanseringsdato så er en rimelig sikra.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte på EBGames på Ski Storsenter i går. De sa at jeg var ca nr 30 i køen. De sa at de pleide å få beskjed fra leverandør når det var tomt, men så langt hadde de ikke fått en slik beskjed. Men,,, jeg er ikke helt sikker likevel da. Hadde de ikke til meg 2. desember så kunne jeg velge mellom vente til neste leveranse eller få 100 kroningen tilbake.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Hmmm litt dumt at spiderman prioriterer de som fårhåndsbetaler da... Menmen. Må vel være noen andre som ennå har noen boxer tilgjengelig ?

5051757[/snapback]

Jeg fikk svar hos Digistore, der jeg har bestilt nå:

"Vi har bestillt et antall og fått bekretet dette, og du som ca 55 av 80. Så det burde være god sjanse for at du får den på første levering hvis ikke alt skulle skjære seg hos Microsoft."

Dette gir en bra pekepinn på hvor mange Xbox360'er hver butikk får, når en butikk på størrelsen av Digistore.no får 80 stk, vil jeg tro at Spiderman og andre småbutikker vil få et minst likestort antall.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hvis det er noen som ikke har somlet seg til å bestille en xbox360 enda så er det muligheter for å skaffe seg en til lanseringsdatoen fortsatt, eller 10 stk (en auskjon på qxl) Bare et tips til de som ønsker det. (jeg driver ikke reklame for det firmaet)

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som ikke har somlet seg til å bestille en xbox360 enda så er det muligheter for å skaffe seg en til lanseringsdatoen fortsatt, eller 10 stk (en auskjon på qxl) Bare et tips til de som ønsker det. (jeg driver ikke reklame for det firmaet)

5073358[/snapback]

Jeg finner ikke den annonsen.

Finner en annonse med 10 stk XBox360, men de leveres i forsendelse nummer 2, altså til 15. desember. Norsk lansering er 2. desember.

Spiderman.no har også framdeles flere konsoller igjen.

De holder løpende oppdatering opp mot det antallet de har fått oppgitt av Microsoft Logistikk, og så lenge den er tilgjengelig på forsiden hos Spiderman.no, så har ikke antall forhåndsbestillinger oversteget antallet de får.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
ey, traff han som eier digitalimpuls her om dagen jeg, når vi var og testa x360 faktisk :)

5068548[/snapback]

Jeg var bare innom for å høre om de tok imot forhåndsbestillinger. De gjorde selvsagt det, og de skal også ha nattåpent :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...