Tor Rasmussen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg kjenner noen som jobber på Elkjøp. De sier at i konsollmarkedet er det uvtilsom ekstrautstyret det er mye å tjene på. Spill, kabler og kontroller. Der ligger avansen og pengene. Konsollen går de så og si i null på. Ut fra det venter jeg at Elkjøp kommer til å kjøre konsollen en symbolsk hundrelapp billigere slik at vi skal kjøpe ekstrautstyret mens vi er i butikken. Skal jeg tippe tror jeg vi ser 3.290,- hos Elkjøp, men godt mulig hele markedet legger seg på 3.399,- flatt alle sammen. Uansett tror jeg det vil svinge 50 til kanskje 100,- i forskjell på titlene. Kanskje enda mere på ekstrautstyr. Har allerede sett prisforskjeller på nettbutikker hvor noen skal ha 200,- for en kabel til XBox360, mens en anne butikk skal ha over 300 for samme kabel. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg spår 2999,- på Elkjøp! Noe alla slik de gjor med ds Lenke til kommentar
Tiger4 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg spår 2999,- på Elkjøp! Noe alla slik de gjor med ds Det er nok ingen dum tanke nei! La oss håpe du er synsk. Ellers kommer jeg til å campe utenfor Elkjøps hellige porter natt til 2. Desember Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ajaj, 2. des er jo en fredag.. blir forhåpentligvis en fin helg det der. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er så heldig at jeg har ganske fleksibel arbeidstid, så det ligger nok an til at jeg handler 360'en og et par spill tidlig og så jobber fra 12.00 og utover Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg er omvendt. Ferdig 11:00, og så SPILLER utover Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hehe, det er jo enda bedre Gleder meg jeg! Lenke til kommentar
Hank-Hardy Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Er bare Elkjøp og Spiderman av butikker som vil føre den rundt der jeg bor, og ingen av de har åpnet for forhåndsalg enda. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Spiderman pleier da ha tradisjon for forhåndssalg. Elkjøp har vel som regel forhåndssalg via nettbutikken sin. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Wohoo . Nytt Wolfenstein kommer på 360!. Bare på 360 . Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 http://blog.vg.no/blog1141.html sjekk ut !! masse nye sc shots fra nye og kjente spill til X360. Lenke til kommentar
Hank-Hardy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Spiderman pleier da ha tradisjon for forhåndssalg.Elkjøp har vel som regel forhåndssalg via nettbutikken sin. Ja, Spiderman har bare ikke startet forhåndssalget sitt enda. Noe jeg finner merkelig da launchen begynner å bli farlig nær- Lenke til kommentar
royale Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Ett spørsmål, hvor mye kommer den til å koste? Og den kommer den 2. Desember? Endret 5. oktober 2005 av ctv Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ett spørsmål, hvor mye kommer den til å koste? Og den kommer den 2. Desember? 2600kr for grunnpakka (uten harddisk, som PS2) eller 3400 med (og trådløs kontroller). 2 desember ja. Lenke til kommentar
royale Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ett spørsmål, hvor mye kommer den til å koste? Og den kommer den 2. Desember? 2600kr for grunnpakka (uten harddisk, som PS2) eller 3400 med (og trådløs kontroller). 2 desember ja. eeh, uten harddisk? hva betyr det? kan jeg ikke lagre ting da ell? Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ikke for å virke dum, men hva brukes hardisken til? Har veeeldig lyst på en 360, men vet ikke om jeg trenger en harddisk. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jo, med minnekort. Som på PS2, Gamecube osv... Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ikke for å virke dum, men hva brukes hardisken til? Har veeeldig lyst på en 360, men vet ikke om jeg trenger en harddisk. Den vil brukes til til å laste ned demoer over XBox live, legge inn musikk og slike ting. Trengs ikke hvis man ikke bryr seg om dette. Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ikke for å virke dum, men hva brukes hardisken til? Har veeeldig lyst på en 360, men vet ikke om jeg trenger en harddisk. Den vil brukes til til å laste ned demoer over XBox live, legge inn musikk og slike ting. Trengs ikke hvis man ikke bryr seg om dette. Ok, takker. tror jeg dropper harddisken da Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg er litt i tvil på om konsollen blir utsolgt på landsbasis i løpet av første uke.Nettbutikkene her i Norge har et tall fra Norek på over 1500 enheter levert. Per i dag har de hele 1260 "ledige" for forhåndsbestilling. Det var Norek. Så har vi Elkjøpkjeden. En stor gigant i forhold til Norek. Vi har de andre kjedene Expert, Lefdal, Coop osv... Så har vi de mindre butikkene som Spaceworld, Play.com, lekebutikker, og annet. Microsoft har sagt det er en stor logistikkoperasjon. Store fly 747 og svære båter lastet med tusenvis av paller skal distribuere i Europa, så vel som Nord Amerika. Konsollen lanserers i starten av Desember, og hvis den skulle bli utsolgt, har nok Microsoft ikke neste sending langt unna. Husk at Microsoft her vil prøve å få et overtak på Sony PS3 ved å være på markedet før PS3. Tror ikke de da driter seg ut ved å sende for få konsoller slik at de har en etterspørsel de ikke klarer å dekke. Og hvis så skulle være tilfelle så er allerede XBox360 blitt en stor suksess. Vedrørende tallene fra Norek, så ser jeg også at veldig få bestiller billigversjonen Core. Så hvis krisen skulle være der er det fortsatt en god andel Core-utgaver folk så langt ikke har vist interesse for. Selv slutter jeg på jobb klokken 11:00 før lunsj 2.desember og drar til en butikk for å kjøpe XBox 360 og 2 spill. Tror likevel at alle som er interessert i XBox 360 kan kjøpe den de neste dagene også. (Skrekkscenario måtte jo bli å ha forhåndsbestilt den. Gå forbi butikker som selger den, men heller gå hjem og vente på posten. Så viser det seg at butikkene blir utsolgt i løpet av dagen, og man får en mail av nettbutikken senere på ettermiddagen at "Vi dessverre ikke fikk så mange konsoller som ventet. Du er med på neste forsendelse 16. desember") Her inne hos gamer.no er vi et meget komprimert gamer-samfunn. Dermed ser det ut til at "de fleste" skal kjøpe denne konsollen. På landsnivå er vi nok i tynne rekker. Et fordel med regionlåsing av konsollene er at vi slipper følgende scenario. Hvis XBox 360 skulle bli en suksess i USA 22.november og bli utsolgt i løpet av 2 dager, så kunne noen selskap være interessert i å utsette Europalanseringen, og kjøre Europalogistikken til USA for å mette markedet. Så kjøre en storlansering senere i Europa. Med regionlåste konsoller er det allerede en stor produksjon som kun kan slippes på det Europeiske markedet, og de er låst til oss geografisk. Dermed har vi garanti på leveranse 2. desember uansett hvordan salget går i USA. Men som jeg skrev tidligere. Jeg tror det vil bli tilgang på XBox 360 på gateplan mer enn bare lanseringsdagen i Norge. Er man da over middels interessert i denne konsollen skulle det ikke være noe problem å få seg en i starten av desember. nå er jo norek så og si dyrest på denne konsollene i hele norge, så det er kanskje ikke så rart at de har flere å gå på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå