Tor Rasmussen Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Da jeg ikke stoler på posten og vil ha XBox360 på dagen blir det nok elkjop, expert, coop obs eller en av de andre som har den klar 2. desember. Lenke til kommentar
royale Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 vi har http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=408930 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 vi har http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=408930 ¨Nå er det faktisk slik at man ikke skal samle alle poster omhandlende xbox 360 i xbox 360-tråden. Da blir det hele fort uoversiktlig, og vvanskelig å finne fram til viktige spørsmål osv. Denne tråden er helt grei, så fortsett å diskuter emnet her. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har bestilt den fra www.mpx.no da, men lurer på å høre med elkjøp om de får dne inne her.. Er lurest å kjøpe fra en butikk i nerheten;) Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Aldri bestilt konsoll før. Bare kjøper den dagen den kommer ut. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Fundert på å forhåndsbestille en hos EBGames på Byporten (i Oslo), men tror jeg bare venter og plukker den opp hvor den er billigst 2 desember. Hvem vet, kanskje Elkjøp prøver seg med tilbud. (ikke at de gjorde det med PSP, da). Øystein Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Mener å huske at det ikke var så lett å kjøpe PS2 i butikken da den kom.. Den var utsolgt i flere måneder. Hvis du skal sitte å spille Elder Scrolls IV: Oblivion før jul, bør du enten ha en sabla bra PC, eller ha forhåndsbestilt X-BOX 360.. Jeg har forhåndsbestilt på Komplett.. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Kjøper vel 360 på den lokale El-Kjeden butikken . De får alltid inn nye konsoller etc. på release-dato, og sidend et ikke bor så alt for mange her i byen går de ikke tom så fort. Endret 23. september 2005 av snkupo Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Blir mest sansynlig i utlandet (Ntsc-land) hele Desember så det blir kanskje billig 360 på meg i januar =) Blir å handle på mamoz i trondheim med mindre feks elkjøp er betydelig billigere. Helst ikke postordre på slikt utstyr nei. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg er litt i tvil på om konsollen blir utsolgt på landsbasis i løpet av første uke. Nettbutikkene her i Norge har et tall fra Norek på over 1500 enheter levert. Per i dag har de hele 1260 "ledige" for forhåndsbestilling. Det var Norek. Så har vi Elkjøpkjeden. En stor gigant i forhold til Norek. Vi har de andre kjedene Expert, Lefdal, Coop osv... Så har vi de mindre butikkene som Spaceworld, Play.com, lekebutikker, og annet. Microsoft har sagt det er en stor logistikkoperasjon. Store fly 747 og svære båter lastet med tusenvis av paller skal distribuere i Europa, så vel som Nord Amerika. Konsollen lanserers i starten av Desember, og hvis den skulle bli utsolgt, har nok Microsoft ikke neste sending langt unna. Husk at Microsoft her vil prøve å få et overtak på Sony PS3 ved å være på markedet før PS3. Tror ikke de da driter seg ut ved å sende for få konsoller slik at de har en etterspørsel de ikke klarer å dekke. Og hvis så skulle være tilfelle så er allerede XBox360 blitt en stor suksess. Vedrørende tallene fra Norek, så ser jeg også at veldig få bestiller billigversjonen Core. Så hvis krisen skulle være der er det fortsatt en god andel Core-utgaver folk så langt ikke har vist interesse for. Selv slutter jeg på jobb klokken 11:00 før lunsj 2.desember og drar til en butikk for å kjøpe XBox 360 og 2 spill. Tror likevel at alle som er interessert i XBox 360 kan kjøpe den de neste dagene også. (Skrekkscenario måtte jo bli å ha forhåndsbestilt den. Gå forbi butikker som selger den, men heller gå hjem og vente på posten. Så viser det seg at butikkene blir utsolgt i løpet av dagen, og man får en mail av nettbutikken senere på ettermiddagen at "Vi dessverre ikke fikk så mange konsoller som ventet. Du er med på neste forsendelse 16. desember") Her inne hos gamer.no er vi et meget komprimert gamer-samfunn. Dermed ser det ut til at "de fleste" skal kjøpe denne konsollen. På landsnivå er vi nok i tynne rekker. Et fordel med regionlåsing av konsollene er at vi slipper følgende scenario. Hvis XBox 360 skulle bli en suksess i USA 22.november og bli utsolgt i løpet av 2 dager, så kunne noen selskap være interessert i å utsette Europalanseringen, og kjøre Europalogistikken til USA for å mette markedet. Så kjøre en storlansering senere i Europa. Med regionlåste konsoller er det allerede en stor produksjon som kun kan slippes på det Europeiske markedet, og de er låst til oss geografisk. Dermed har vi garanti på leveranse 2. desember uansett hvordan salget går i USA. Men som jeg skrev tidligere. Jeg tror det vil bli tilgang på XBox 360 på gateplan mer enn bare lanseringsdagen i Norge. Er man da over middels interessert i denne konsollen skulle det ikke være noe problem å få seg en i starten av desember. Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Den lokale butikken på spørsmålet om det vil være noe problem å få tak på en slik den 2.desember: "eeeeeh, vi har jo xbox'en her nå, til 1190,- eller hva det var..." Lenke til kommentar
Trilithion Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Bestilte 13.06 på ebgames. Så jeg er klar Av ekstrautstyr bestilte jeg alt jeg trenger fra komplett. Så nå er det bare å vente Endret 25. september 2005 av Neo566 Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg kom til å tenke på en ting. Nattsalg torsdag, natt til fredag! Da den nye Harry Potter boken kom med releasdato, så var det enkelte bokhandlere som åpnet klokken 00:00 og solgte boken i en liten time til de største fansene. I det siste har store filmer som Star Wars og Ringenes Herre hatt premiere i det vi skriver ny dato midt på natten. Kanskje noen butikker vil ha åpent en time midt på natten for å selge XBox 360 og tilbehør. Mener å huske at Platon her i Bergen hadde åpen en natt da det var release på en PC-spill tittel. Kan ha vært Warcraft eller noe slikt. Uansett, poenget mitt er at vi begynner å få en økende trend til butikker i byene som har åpent rett over midnatt for å pushe produkter til de mest ihuga fansene. Kanskje jeg ikke får noe søvn natt til 2. desember? Ellers kan jeg nevne. Var innom Datakjeden her i Bergen. Spurte om de tok forhåndsbestillinger på XBox360. Han var usikker på om den fantes i databasen, men da jeg sa at den stod oppført hos Norek og kunne forhåndsbestilles hos blant annet komplett.no sa han de også kunne ta bestillinger på den. Prisen derimot. Den var tett oppunder 3.800,- Altså, med butikken sin standardkalkyle på avanse forsvant den veiledende og anbefalte prisen fra MicroSoft rett ut vinduet. (-"Men da følger det med headset og trådløs kontroller!" ) Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Følger det med 1 eller 2 kontrollere hvis jeg kjøper Den dyreste versjonen som MPX har? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ang. nattsalg vet jeg at GameZone i Stavanger skal ha dette. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Følger det med 1 eller 2 kontrollere hvis jeg kjøper Den dyreste versjonen som MPX har? Nå har jeg ikke sett på pakkene til MPX, men hvis prisen er 3.395 så er det med 1 kontroller. Er jo mulig at MPX har laget en bundle bestående av ekstra kontoll og med spill, men i så tilfelle vil prisen være nærmere 4.000,- Lenke til kommentar
roolf Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg dropper innom elkjøp eller en annen stor kjede den 2. desember. Det vil overraske meg stort om de er utsolgt. Dessuten tror jeg at elkjøp vil kunne varte opp med bedre priser enn flere av de mer spesialiserte nettbutikkene og spillbutikkene. Ser i grunnen ikke noe poeng i å forhåndsbestille. De store kjedene er jo stort sett alltid billigst på konsoll, og så følger de andre etter en stund senere. Lenke til kommentar
Exinic Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvor mye kommer Xbox-360 til å koste på Elkjøp? Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvor mye kommer Xbox-360 til å koste på Elkjøp? Samme som alle andre steder hvis ikke de annonserer noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå