pianoforte Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Filen /mappe/fil.php lagrer en session. Denne sessionen skal kunne hentes ut i alle filene i /mappe/. Det er ikke noe problem. Men hvordan får jeg sessionen også til å fungere i /fil.php, altså i en annen mappe? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tar jeg ikke helt feil er det samma hvilken fil det er snakk om. En session gjelder for den besøkendes browser på et spesifikt domene, og skal funke i alle filer så lenge man har session_start() og alt det der. Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Hmm.. Den fungerer bare i /mappe. Når man setter en vanlig cookie velger man jo hvilken mappe den skal gjelde for. Velger man "/" vil den gjelde for alle mappene. Kan man ikke gjøre det også for en session? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) En session er ikke bare gyldig for det spesifikke domenet, men også for hele serveren. Dette er alt for få oppmerksomme på og lager noen helt elendige script for login (type if($_SESSION['logget_inn'] == true)). For å gjøre det ganske krystall klart, det finnes ingen metode som jeg kjenner til for å avgrense session til en spesifikk mappe med eventuelle submapper. Skulle noen kjenne til en metode for å avgrense så er jeg meget interessert i å få vite om det. Edit: Skrivefeil Endret 23. september 2005 av Ernie Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ernie: Man kan lage en egen mappe og chmod'e til 777 og sette session_savepath dit, da er man sikrere på "felles-servere". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå