RansoM Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei, trenger litt hjelp til å gjenopprette en partisjon som er ødelagt. Vist jeg bruker Win XP cden kommer det upartisjonerte område opp, men jeg klarer ikke å opprette en partion. Vist jeg prøver å innstalere Windows på partisjonen får jeg blå skjerm. Vist jeg går inn i Windows og bruker Partion Magic 8.0, får jeg opp følgende melding: Og programmet lukkes. Jeg har tidligere brukt partisjonen, men feilen skjedde etter jeg slettet og prøvde å lage partisjonen på nytt. Så forslag til programmer eller metoder får å få kontakt med partsjonen igjen mottas med takk! Lenke til kommentar
jorlille Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 GetDataBack kan være verdt ett forsøk. Gratisutgaven lar deg sjekke om det er mulig å gjennopprette/redde data mens du trenger betalutgaven for å redde dataene dine. Lenke til kommentar
TommeN761 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har en guide: "200 ways to recover dead disk" Men jeg vet ikke om det er tilfelle her.. Hvis det er windows ville jeg personlig ha kjørt Windows 2000 setup cd (den trenger ikke passord for å få skrive rettigheter på disken) Så booter du på cd, og velger recovery console. Velger windows partisjon (vanligvis "1") skriver "chkdks c: /r /p" >> Der du seff endrer c: til den partisjonen som passer deg << når den er ferdig ser du etter i "logen" som blir dumpa på skjermen. står sikker "CHKDSK found fail and errors, repaired" elns.. da må du kjøre den igjen.. så gjør du det til det står at disken er feil fri. Så er det bare å reboote så er problemet ute av verden (forhåpentligvis) Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 ..... Område er nå upartisjonert, så jeg kan ikke skrive den kommandoen. Andre måter jeg kan bruke Win 2000 cden på? Lenke til kommentar
TommeN761 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 tror du kan ta en auto recovery og.. Men jeg er ikke sikker. Har liksom aldri fått bruk for den er liksom et valg som du gjør: isteden for "C" for console, så er det "R" for auto recovery ? Det må du nesten se Område er nå upartisjonert, så jeg kan ikke skrive den kommandoen. Andre måter jeg kan bruke Win 2000 cden på? Hvis det er upatisjonert kan du vel ta og formatere den på nytt?: Høyre trykk på my computer > manage > disk managment: Finn disken som er ødelagt og høyre trykk "format" Så kjører du den wizarden der. kanskje det vil fungere Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Satt i Win 2000 cden og da klarte jeg og opprette en partisjon Prøvde 2 XP cder, ingen av dem klarte det og heller ikke PM. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå