akd02 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har 2 lydkort, Et sb live og et lydkort som er intigrert på hoved kortet. Ønsker og bruke begge kotrene, problemet er at lydkortet som er intigrert i hovedkortet blir disablet når jeg har pci lydkortet koblet til. Tar jeg ut pci lydkortet så funker internlydkortet. Når jeg setter inn pci lydkortet så finner jeg ikke hovedkortets lydkort i device manager. Eneste valget jeg har i bios på internlydkortet er disabel og auto. Hoved kortet - Msi med ac97 lydkort. Noen som vet om det er mulig og bruke begge kortene? Noen som vet om det er windows eller hovedkortet/bios som disabler ac97 lydkortet? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Du kan bare bruke 1 lydkort av gangen.... Sånn er det bare, sikkert noen som kan gi deg et bedre svar enn meg. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 bios teenker jeg. tror ikke bios oppdatering fikser det heller. 2 pci lydkort skulle gå bra. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvorfor har du lyst til å bruke 2 lydkort samtidig? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har selv brukt SB Live og AC'97 på samme tid, så det er ikke Windows som disabler det integrerte lydkortet. Sannsynligvis er det BIOSen på hovedkortet som forårsaker dette, siden du nevner at valgene er "disabled" og "auto". Hva slags modell er hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg lurer på omtrent det samme. Jeg sitter her med to 21" på samme pc og tenkte følgende. Er det mulig å kjøre video på begge skjermene med forskjellig lyd? Eller om den ene hører på musikk (mp3) mens den andre ser på film? Lenke til kommentar
Golrandir Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 jeg hadde samme prob, så du må bare velge. hvilket kort du vil ha. Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 'Du må antagelig tilegne egne irq kanal til begge lydkortene manuelt...kan gjøres i bios ...muligens i windows device manager... slik at du unggår at begge lydkortene bruker samme irq kanal....da slipper du irq konflikt som antageligvis gjør at kortet velger automatisk et av kortene for å unngå konflikter på den vanligvis tilegnede irq kanalen for lykort bare et forslag Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) kjører samme oppsett selv(bortsett fra hk) og her virker det fint.. og ja det er mulig å knytte forskjellige programmer opp mot forskjellige lydkort! ville også kanskje testet å flytte Sb-kortet til en annen pci plass.. Endret 24. september 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
akd02 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Skal teste og sette lydkortet inn i en annen pci slot og se på irq kanalene. Takk for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå