Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei! Lurer på om det er "mulig" å bli anmeldt for svinekjøring? Altså, det er mulig, men kan politiet gjøre noe med det selv, me mindre de ser det selv? Visst en anmelder meg, da blir det jo bare ord mot ord, jeg sier jo selvfølgelig at jeg ikke gjorde det. Hvordan fungerer det der? ( altså jeg har ikke blitt anmeldt, men jeg lurer på hva som skjer visst det skjer ) Lenke til kommentar
TommeN761 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Kan ikke du prøve da? og legge erfaringer inn her EDIT: Btw, jeg kjenner en som ble anmeldt for råkjøring i båt. Politiet ringte han og spurte om det var sant. Han sa nei, og så blei det ikke noe mer ut av den saken Endret 23. september 2005 av TommeN761 Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Kan ikke du prøve da? og legge erfaringer inn her EDIT: Btw, jeg kjenner en som ble anmeldt for råkjøring i båt. Politiet ringte han og spurte om det var sant. Han sa nei, og så blei det ikke noe mer ut av den saken Nettop, for så lenge ikke purken ser det selv, så blir det jo bare ord mot ord..Og det når man ikke langt med Hehe, vil helst ikke bli anmeldt for råkjøring, men det kan jo hende det skjer en dag vettu. Derfor jeg lurer Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tror nok politiet må ta deg ja for en som jeg vet om hadde mista lappen, varute og kjørte og fikk politiet etter seg, han gassa på tok noen snarveier og rakk innenfor døra si før politiet så han i bilen i fart og dermed ble han ikke tatt fordi de hadde ingen bevis. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Tror nok politiet må ta deg ja for en som jeg vet om hadde mista lappen, varute og kjørte og fikk politiet etter seg, han gassa på tok noen snarveier og rakk innenfor døra si før politiet så han i bilen i fart og dermed ble han ikke tatt fordi de hadde ingen bevis. Eh, ja men så lenge politiet har sett bilene så har de sikkert fått med seg skiltene og ( ? ) Men de kunne vel kanskje ikke påvise at det var han som kjørte bilen? Lenke til kommentar
TommeN761 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Men det hadde vært morro å prøvd. Ta med politi radio da så har du litt opplysninger om de vet hvor du er osv. 2 kompiser gjorde det når dem var ute med crosser i den lille kommunen jeg bor i. For å si det slik, du har _FULL_ kontroll hvis du har politiradio som du kan høre på Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Men det hadde vært morro å prøvd. Ta med politi radio da så har du litt opplysninger om de vet hvor du er osv. 2 kompiser gjorde det når dem var ute med crosser i den lille kommunen jeg bor i. For å si det slik, du har _FULL_ kontroll hvis du har politiradio som du kan høre på Joda, det eller kjøpe sånn "Whistler", som gir alarm når en laser eller fotoboks er i nærheten. Politiradio er vel egentlig det beste. Hvor mye koster en sånn en egentlig? Lenke til kommentar
TommeN761 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Men en Whistler vil ikke varsle deg om en politibil legger seg på hjul bak deg. Men en Politiradio kan du høre om politiet vet du er der ute, og om de vet skilt nr ditt osv. Det er litt fint Tror du får politiradioer til rundt tusen lappen.. www.hammar.no Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Men en Whistler vil ikke varsle deg om en politibil legger seg på hjul bak deg. Men en Politiradio kan du høre om politiet vet du er der ute, og om de vet skilt nr ditt osv. Det er litt fint Tror du får politiradioer til rundt tusen lappen.. www.hammar.no Nei du det er sant. Skummelt det der når det er mørkt så ser du ikke hvem som er bak deg, fort gjort å bli tatt da ja Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Bare til opplysning, så er politiradio i bil forbudt, så om du skulle bli stoppa, så er det en vinner å gjemme den.. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Bare til opplysning, så er politiradio i bil forbudt, så om du skulle bli stoppa, så er det en vinner å gjemme den.. ? Var det ikke så at det ble lovlig da? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Lovelig med politiradio, men ikke i bevegelse så om den står på når du står stille går vel det bra. Angående å bli anmeldt for råkjøring, ei dame hoppet ut i veien forann meg her om dagen. Begynte å hoije og skrike om at jeg kjørte for fort og at barna leker i veien. Rett utenfor huset dems sto det en diger lastebil på den enesiden av veien og en person bil på andre, så var så vidt jeg kom igjennom, derfor jeg ga på litt når jeg hadde greid å lure meg imellom. Så da sa jeg til dama, da ringer vi til politiet, du sier jeg kjørte litt fort så sier jeg til dem at de er nødt til å få fjerne den lastebilen.. Hu ble stille, jeg spurte har du telefon på deg, hu begynte å bable igjen om barna osv, så ga hu fingern og ga på.. det siste der var barnslig av meg, inndrømmer det. Men angående anmelding av råkjøring er nok lite vits.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Lovelig med politiradio, men ikke i bevegelse så om den står på når du står stille går vel det bra. Angående å bli anmeldt for råkjøring, ei dame hoppet ut i veien forann meg her om dagen. Begynte å hoije og skrike om at jeg kjørte for fort og at barna leker i veien. Rett utenfor huset dems sto det en diger lastebil på den enesiden av veien og en person bil på andre, så var så vidt jeg kom igjennom, derfor jeg ga på litt når jeg hadde greid å lure meg imellom. Så da sa jeg til dama, da ringer vi til politiet, du sier jeg kjørte litt fort så sier jeg til dem at de er nødt til å få fjerne den lastebilen.. Hu ble stille, jeg spurte har du telefon på deg, hu begynte å bable igjen om barna osv, så ga hu fingern og ga på.. det siste der var barnslig av meg, inndrømmer det. Men angående anmelding av råkjøring er nok lite vits.. Synd, for du burde fått deg en smekk. T'Weed Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Dersom du blir innrapportert/anmeldt til politiet for grisekjøring så lagres det som en opplysning som følger skiltnummeret. Og da kan du (noe jeg har erfart) få pes for politiet neste gang du blir stoppa. Evt. blir du stoppa flere ganger, fordi skiltnummeret på den bilen er interessant. Blir du anmeldt så blir enten saken henlagt pga bevisets stilling, eller du blir tatt med inn til avhør, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) godt mulig at man blir kalt inn til avhør, men da er det jo bare og brånekte på at det ikke har skjedd osv. Siden det da blir ord mot ord, og ingen av partene har bevis, så blir det vel henlagt. Synd, for du burde fått deg en smekk. T'Weed neida Endret 23. september 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Dersom du blir innrapportert/anmeldt til politiet for grisekjøring så lagres det som en opplysning som følger skiltnummeret. Og da kan du (noe jeg har erfart) få pes for politiet neste gang du blir stoppa. Evt. blir du stoppa flere ganger, fordi skiltnummeret på den bilen er interessant. Blir du anmeldt så blir enten saken henlagt pga bevisets stilling, eller du blir tatt med inn til avhør, vil jeg tro. Hmm, lagres på skilt.. hehe.. da er det jo bare å si at noen andre kjørte.. så at du skal få pes på grunn av det er vel ulovelig. T'Weed: hehe, du mener vel det Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Er det ikke dette politiet (gjerne sivilpolitiet) prøver å bøtelegge folk som har kjørt for fort, men de ikke har måling av, for? De stopper deg, og spør om du vet hvor fort du kjørte, svarer du da at du kjørte for fort har du også innrømmet din skyld, og de slenger ut et forenklet forelegg. Selvsagt vil de ikke opplyse at de ikke har måling på deg, men har de det, opplyser de det, og du vil også få bot for hastigheten du kjørte i. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Går d ikke an og få nye skilter da eller? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Det er vel slik i norge at du faktisk ikke kan bli dømt om de ikke kan bevise det. Selv om du sier at du har drept en person kan du ikke bli dømt før de også kan bevise om det er du som har gjort det. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Et forenklet forelegg er ikke en dom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå