Ninjahamster Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hei Jeg kjøpte følgende varer på PS Data for noen dager siden: Aopen VGA-Card GeForce 6600GT 128MB PCI-E DVI TV-Out Aeolus 6600GT-DV128 Retail MSI K8N NEO4-FI Mainboard S-939 nForce 4 Ultra ATX PCI-E Audio GbLAN 1394 SATA Retail Skjermkortet var demovare, men da jeg mottok det SÅ det ut som nytt. Når jeg prøver å kjøre opp PCen med dette skjermkortet i PCI-E porten får jeg ikke opp noe bilde. Heller ingen feilindikasjoner som pip eller lysindikasjoner på lysdiodene på ekstern USB-brankett. Når jeg setter i et gammelt PCI-kort får jeg opp bilde og alt fungerer bare godt. Jeg har kraftig nok PSU (360W Chieftech). Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Jeg sender inn kortet i morgen om jeg ikke har funnet en løsning... skal snart ringe PS Data og høre med dem også. På forhånd takk! Endret 23. september 2005 av DJ ZooL Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Prøv å koble skjermen til den andre porten, eller kanskje å koble til TVen. Ser du bilde da, kan det tyde på at den ene utgang er dårlig og du har krav på garanti. Det at PC ikke piper betyr at den detekterer skjermkortet. Du kan kanskje forsøke å starte PC med begge kort inne (gamle PCI og nye PCIe), og se hva som kommer opp i Windows - om du ser PCIe kortet i Device Manager eller ikke. Uansett er dette grunn til å snakke med PSData... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Har prøvd den gode game VGA-porten og DVI uten hell. Men kan vel eventuelt prøve S-video utgangen også... Skal teste med begge skjermkortene i. Takk for tipset. Edit: Tar gjerne imot flere forslag... Endret 23. september 2005 av DJ ZooL Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Da har jeg snakket med PS Data. Og siden dette var et lagersalg kan jeg ikke få et nytt kort, og må derfor betale porto for et nytt kort! Tap for meg, tap for dem. Jeg blir så oppgitt, er ikke folk interessert i å tjene penger? Det nye kortet skal i alle fall ikke kjøpes på PS Data, det er sikkert! Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg tror ikke de bevisst selger defekt vare. Og selv om varen er brukt og/eller returnert til psdata på angrefrist, skal den virke, man betaler ikke x tusen kroner for noe som ikke kan brukes. Det står til og med på siden til psdata: "Alle varer leveres med 3 måneders garanti og reklamasjonsrett i følge norsk lov." Så hvis du er sikker på at kortet er defekt, må du bare søke om returnummer via hjemmesiden, beskrive problemet (gjerne på separat ark) og sende kortet tilbake - og da er de nødt til å reparere kortet eller sende tilsvarende til deg. Annen ting er det med postutgifter - jeg sendte en gang skjermkort til PSData og fikk bare nytt kort tilbake, postutgiftene mine ble ikke refundert. Men det kan hende at jeg burde ha sendt postens kvitering sammen med kortet eller i separat brev (det gjorde jeg ikke), så det kan være min skyld. Hvis du benytter angrefrist, får du pengene tilbake, men med garanti burde det å få et kort som virker være to postgang billigere. Lykke til! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Da jeg ringte dem sa de at det ikke var mulig å få et nytt kort siden jeg betalte 1000 spenn for demokortet, og det vanlige koster nesten 1400. Dårlig service - vi kunne ikke møtes på halvvien engang. Fikk bare inntrykk av at de ikke ville selge meg noe som helst. Så ikke noe nytt skjermkort til meg fra Deres side som fungerer. Jeg tror heller ikke de sleger defekt vare bevisst, men de må skjerpe testrutinene sine! Dette er ikke bra nok. I alle fall ikke for meg. Jeg får pengene tilbake for portoen til dem ved å legge ved kvittering. Dette har du krav på. Men da de sendte kortet til meg måtte jeg jo også betale porto, denne får jeg ikke tilbake. Men men. Jeg glemmer ikke denne episoden, og handler heller skjermkortet + noe annet billig på netshop.no. Endret 23. september 2005 av DJ ZooL Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg tipper det er hovekortet Prøv å få testet med annet skjermkort, så finner du fort ut hva som er galt... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Jeg tipper det er hovekortet Prøv å få testet med annet skjermkort, så finner du fort ut hva som er galt... *Når jeg setter i et gammelt PCI-kort får jeg opp bilde og alt fungerer bare godt* Endret 23. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Det hjelper jo lite om det er PCIexpress plassen som er ødelagt... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Flyttes fra Skjermkort og TV-kort til en mer passende kategori Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Da jeg ringte dem sa de at det ikke var mulig å få et nytt kort siden jeg betalte 1000 spenn for demokortet, og det vanlige koster nesten 1400. Dårlig service - vi kunne ikke møtes på halvvien engang. Fikk bare inntrykk av at de ikke ville selge meg noe som helst. Så ikke noe nytt skjermkort til meg fra Deres side som fungerer. Jeg tror heller ikke de sleger defekt vare bevisst, men de må skjerpe testrutinene sine! Dette er ikke bra nok. I alle fall ikke for meg. Jeg får pengene tilbake for portoen til dem ved å legge ved kvittering. Dette har du krav på. Men da de sendte kortet til meg måtte jeg jo også betale porto, denne får jeg ikke tilbake. Men men. Jeg glemmer ikke denne episoden, og handler heller skjermkortet + noe annet billig på netshop.no. Dette er overhodet ikke dårlig service. Du kjøper et demobrukt kort til nedsatt pris, da kan du IKKE forvente at du skal få et splitter nytt til samme pris. Derimot kan du om psdata ikke klarer å reparere kortet, kreve å heve kjøpet, og få pengene igjen. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Sjangsen for at PCI-E porten/kontrolleren er ødelagt er så liten i forhold til skjermkortet at jeg sender inn skjermkortet. Dette var fyren hos PS Data helt enig med meg i. Hva gjør PS Data med kortet jeg sender inn? De har ikke sjangs til å reparere det. Det koster for mye, og utstyret/kompetansen som kreves koster skjorta. Riktig svar er; De sender det til leverandør/produsent, og vips så får dem et helt nytt kort tilbake. Jeg krever ikke et helt nytt kort til samme pris, men jeg krever å møte fleksible selgere som er villige til å finne en løsning som er bra for begge parter. I denne situasjonen taper begge parter tid og penger. Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Dette er overhodet ikke dårlig service. Du kjøper et demobrukt kort til nedsatt pris, da kan du IKKE forvente at du skal få et splitter nytt til samme pris. Derimot kan du om psdata ikke klarer å reparere kortet, kreve å heve kjøpet, og få pengene igjen. Hoi! Når jeg kjøper en vare, så forventer jeg at den virker, selvom jeg har fått den på tilbud. Rettsvesenet beskytter denne forventningen ved å håndheve bl.a. de bestemmelsene i fkjl., som sier at dersom man lider et tap pga. prisforskjell, så må selgeren erstatte tapet. Jf §§ 33, 52. (Slike regler trenger man for å forhindre at handelslivet blir helt texas). Jeg ville henvist til overnevnte bestemmelser og fortalt PSdata at jeg vil foreta et såkalt dekningskjøp, dersom de ikke etterkommer kravet om omlevering av samme vare. Dersom de nekter å omlevere, evt. heve og betale erstatning, må man enten saksøke dem eller skrive klage til Forbrukerrådet. Det kan dog gå måneder og år før man får noen penger. Men hvis man lar det være, får man selvsagt ikke noe som helst. (Dekningskjøp betyr at man bestiller samme vare fra et annet sted, betaler det, og så sender regning på samme beløpet, pluss renter, til den opprinnelige selgeren - PSdata i dette tilfellet - som ikke har holdt sin del av avtalen). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Nå er et demokort IKKE det samme som et nytt kort. Det er ikke samme varen, dermed blir å foreta dekningskjøp til en NY vare ikke mulig. Etter min tolkning iallefall. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Sjangsen for at PCI-E porten/kontrolleren er ødelagt er så liten i forhold til skjermkortet at jeg sender inn skjermkortet. Dette var fyren hos PS Data helt enig med meg i. Jeg krever ikke et helt nytt kort til samme pris, men jeg krever å møte fleksible selgere som er villige til å finne en løsning som er bra for begge parter. I denne situasjonen taper begge parter tid og penger. psdata.no krediterer alltid demovarene, ingen bytterett eller krav på noe annet.. Det gjør såvidt Komplett også hvis dem ikke har tilsvarende demovare på lager. Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Nå er et demokort IKKE det samme som et nytt kort. Det er ikke samme varen, dermed blir å foreta dekningskjøp til en NY vare ikke mulig. PSdata sier selv at lagervarene selges med reklamasjonsrett iht. norsk lov. Det dreier seg bl.a. om varer som er returnert på angrefrist og annet. Således synes jeg ikke man kan forvente noe annet enn en fullgod vare. Dersom det skulle være noe spesielt feil med varen, så forventer jeg å få vite om det. Er de tause, så tar jeg det for gitt at det ikke er noe galt med den. Forøvrig karakteriserer de lagervarene som "kupp". Da passer det dårlig med to hundrelapper i avslag på en vare som er delvis defekt, eller som man må forvente tar kvelden langt tidligere enn varer til full pris. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Sjangsen for at PCI-E porten/kontrolleren er ødelagt er så liten i forhold til skjermkortet at jeg sender inn skjermkortet. Dette var fyren hos PS Data helt enig med meg i. Jeg krever ikke et helt nytt kort til samme pris, men jeg krever å møte fleksible selgere som er villige til å finne en løsning som er bra for begge parter. I denne situasjonen taper begge parter tid og penger. psdata.no krediterer alltid demovarene, ingen bytterett eller krav på noe annet.. Det gjør såvidt Komplett også hvis dem ikke har tilsvarende demovare på lager. de kan gjøre hva de vil, men betyr ikke at de har rett for det forøvrig heller jeg mot erstatningskrav Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har bestilt nytt skjermkort fra Netshop nå, så denne saken er over for min del. Jeg har sagt ifra til PS Data både muntlig og skriftlig hva jeg synes. Jeg er ikke den som gir meg lett, men akkurat nå trenger jeg et nytt skjermkort fort. Fra 1000 spenn for et demokort som ikke funker, til 1200 spenn + frakt for et helt nytt kort som forhåpentligvis funker kan jeg leve med. Takker for alles syn på saken Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 så du tapte altså 1000,- ? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Nå er et demokort IKKE det samme som et nytt kort. Det er ikke samme varen, dermed blir å foreta dekningskjøp til en NY vare ikke mulig. Etter min tolkning iallefall. Da kan jeg opplyse herren at han tolker det helt korrekt ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå