zhitler Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Under oppstart av WinXP pro Sp2 Norsk,så får jeg ugyldig boot ini fil og beskjed om at den laster fra C:Windows isteden! Noen som aner hva dette er? Endret 23. september 2005 av zhitler Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ta en titt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=460918&hl= Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hvis du kommer deg inn i Windows kan du prøve dette: Gå til Start -> Kjør... og skriv: msconfig. I vinduet som kommer opp velger du fanen: Boot.ini. Klikk på knappen "Kontroller alle oppstartsbaner", og problemer blir reparert. Endret 23. september 2005 av pmarius Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Alt som skjer da ,er at jeg får feilmelding og msconfig går i stå Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ta en titt på boot.ini, som ligger på rotnivå på primærdisken din. Feks, C:/boot.ini For å redigere den, skriver du "notepad C:/boot.ini" i kjør. Om du ikke finner feilen, kan du lime inn alt som står i fila inn hit. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Den boot fila tror jeg er tom:) Er helt blank den siden som kommer opp da.. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Legg inn windows på nytt du Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Tremger han vel ikke. Begynner å bli ganske lei av at folk hele tiden skal si at man bør gjøre det. Spesielt når problemet lar seg fikse på andre måter. Putt i Windows-cd'en, gå inn i Recovery Console (gjennopprettingskonsol) og skriv "FIXBOOT" Endret 5. oktober 2005 av M4rTiN Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Gjorde som du sa i recoveryconsole,og fikk beskjed om at det var i orden. Men ved oppstart så fikk jeg at windows hadde fixet en alvorlig feil ,en driver til et eller annet som gjorde dette? Og boot ini fila er like tom..hehe Ikke lagt inn noen nye drivere jeg,får oppdatere de jeg har og prøve på nytt. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Som om at Windows recovery noengang har funka Ja du kan bruke fixboot, men det funker sjelden eller så bare dreper du mbr totalt....reparer windows slik at de viktisgste filene kommer inn igjen eller formater.......siste utvei....legg inn boot loader for f.eks debian(linux) eller no Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Har en maskin her med samme operativsystem Xp pro norsk. Kan jeg kopiere boot ini fila og så er alt up to date? Skader vel ikke å prøve uansett:) Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Tja, om harddiskene og alle slike ting er der så....men boot fila starter mye anna og som ikke er identisk....men skit au....spenning i seg selv Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Gjorde som denne linken sa,og alt er blitt normalt:) Tak for all hjelp.. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;330184 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå