A_N_K Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Noen som kan si meg om det mot all formodning skulle være mulig å legge .pth-filer, som utvider Pythons søkesti, i en katalog man ikke trenger administrator-aksess til i Unix (Linux)? Problemet er at jeg ønsker å bruke .pth-mekanismen til å inkludere "pakker" i min hjemme-katalog. Jeg er forresten klar over at PYTHONPATH kan brukes for dette formålet, men .pth har fordelen at endringer fanges opp direkte uten at man trenger å oppdatere shell-miljøet. Hadde vært veldig fint om noen kunne hjelpe :] Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Så vidt jeg kan se (kikk i site.py) er det kun baner i sys.prefix som scannes for .pth filer. Kanskje det enkleste er å legge til en modul som kun legger til baner via sys.path.append() ? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Jeg gjør det du foreslår i et prosjekt, men her er det snakk om å legge inn andres moduler. Hadde vært fint om jeg hadde en felles .pth hvor jeg bare kunne legge til baner til slike moduler. Synes forresten at det er meget sært at det bare er systembaner som sjekkes, så vidt jeg vet er Python for OS X utvidet så det sjekkes en bane i hjemmekatalogen også. Endret 23. september 2005 av A_N_K Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg ble litt overrasket jeg også. Men jeg så et sted at noen mente det trakk ned hastigheten en del, særlig ved bruk av NFS og kataloger med mange filer. PÅ den annen side er det jo bare å kjøre interpreteren med -S for å la være å scanne. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Tja, kan det skade så voldsomt om hjemmekatalogen scannes? Evt. kunne man jo sette en miljøvariabel for å markere at det er uønsket. Edit: Med hjemmekatalogen mener jeg en spesifikk bane under denne. Endret 23. september 2005 av A_N_K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå