gladsild Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg vil at bakgrunnen skal strekke seg, og ikke repetere seg. Akkurat nå har jeg: background="back2.gif" class="sverre" style="background-repeat:no-repeat;"> for at den ikke skal repetere seg og er litt ny i css og har fått litt hjelp så jeg har kun dette ennå: .sverre { background-repeat: no-repeat; background-color: #FFFFFF; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small; color: #713562; font-style: normal; font-weight: bold; } Hva skal jeg skrive i koden/css'en for å få bakgrunnen til å strekke seg? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har du stil-egenskaper i HTML-fila OG i CSS-fila? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 background: url("hva-bilde-heter.jpg") no-repeat; Hvis jeg har forstått riktig. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 kan ikke få en bakgrund til å strekke seg desverre Hvis vi får se hva du prøver på så kan det hende vi kan komme med en kreativ løsning da. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Beklager. Jeg tror jeg overså det med at bakgrunnen skulle strekke seg. Da hjalp ikke mitt innlegg så mye... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 kan ikke få en bakgrund til å strekke seg desverre Hvis vi får se hva du prøver på så kan det hende vi kan komme med en kreativ løsning da. Ikke helt korrekt! Det finnes en løsning, men den er ganske skitten. Tror det var en absolutt-plassert div med bredde og høyde lik 100%, med et bilde inni med samme egenskaper. Denne div'en legges med en lav z-index bak andre elementer på siden. Bør altså unngås for enhver pris - det bør egentlig all strekking av bilder etter min mening. Har ingen URL til denne metoden, men jeg vet at den er beskrevet et sted. Kanskje noen andre har link? Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 hei sorry har skrevet feil eller... mente det på en annen måte, mente ikke selve bakgrunnen men bakgrunnsbilde i table (ja jeg vet table er fy fy og alt sånn) <table width="600" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" background="back2.gif" class="sverre" style="background-repeat:no-repeat;"> vil at den skal strekke seg. bildet er en firkant med ramme rundt ikke sant. og at bunnen skal strekke seg og bli lenger og følge tabelen. så ikke streken nederst stopper og så blir repetert igjen. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 putt bakgrunn bildet og no-repeat inn i CSS filen, ikke HTML. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvordan vet folket at dette handler om PS? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvor er det nevnt PS her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå