Håkon D Sandt Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Heisann, Jeg har nå bygget pc, og gleden var stor da jeg lukket kabinettet og skulle prøve å starte opp pcen. Men til min store foundring vil den ikke starte... Når jeg trykker på POWER-knappen sier det bip bip, og et lite blink i led-lampene som sitter i toppen av kabinettt. Lampen som sitter på Hk lyser grønt og det skulle jo tyde på at det var strøm i pcen. Hivs jeg trykker på POWER-knappen igjen, skjer det ingenting. Komponentene som er brukt er: Asus P5WD2 PREMIUM Tagan 2FORCE 530W Strømforsyning ASUS Extreme AX850XT Platinium/2DHTV/256M Corsair XMS2-6400 DDR2-800 1024 MB (2x512) Intel Pentium D 830 Plextor PX-130A DVD-rom Western Digital Raptor 73,4 GB Western Digital Caviar SE 250 GB S-ATA Plextor PX-712SA DVD-brenner Kabinett bZerk Miditower m/display, Sort Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
drbuggs2 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 - Bip - Bip betyr at noe er feil, sjekk manual on det er liste over feil meldinger. Sjekk liste : - Avstandstykke mellom bakplate og hovedkort på feil sted ( Kortsluttet hovedkort ) - Ram sitter ikke ordenlig - CPU med bøyd ben - CPU- kjøle vifte plugget i feil uttak på hovedkortet ( 0 turtall registrert på vifte) - Skjermkort eller annet kort sitter ikke ordentlig/ skjevt i hovedkortet - strøm kabel fra strømforskyning sitter ikke ordentlig på hovedkort - Harddisker/cd spiller koblet til IDE kabel men glemt strøm - Strøm pinne på harddisker/cd spiller forskjøvet i feste - Feil frontside buss valgt feil på hovedkort ( er vell få hovedkort i dag som bruker dips for å velge frontside buss) ... Sikkert noe jeg har glemt Lenke til kommentar
Instict Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Starter ikke, som i at maskina ikke skrur seg på engang? Husk, koble til "power,restart,hdled+++" fra av/på knappen på kabinettet, til hovedkortet. Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 joda det er strøm der. De nevnte kablene er plugget inn. Jeg har en LCD-skjerm på kabinettet som starter når jeg trykker på power-knappen, men systemet starter ikke. Skal få en kompis til å se på den til uken, og håper inderlig at han finner feilen.... Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Jeg klarte det! Nå starter den opp,og jeg kommer så langt som til at det vises et oppstartsbilde, og nederst står det at jeg kan trykke på DEL for å entre setup eller se noen BIOS msg... Så slukner den... hva skal jeg gjøre? Har forresten koblet DVD-rom til den røde E-IDE kontakten, og ikke den blå. Har dette noe å si? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 kan hende du må flashe din bios, eller legge til nytt der, du har kobla med sata kabel? ikke vanlig IDE-kabel? Lenke til kommentar
GnX Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei der. Dersom det er to pip, så skal det bety følgende siden du har AMI BIOS: 2 Beeps: Parity circuit failure Explanation: The parity circuit is responsible for generating and checking the parity bit on the system memory when parity checking is used. This circuitry is not working properly. Diagnosis: This code usually means a problem with either the system memory or the motherboard. Siden du har to minnebrikker, så test med én og én. Lykke til! Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Jeg bruker s-ata kabler på to harddisker og et optisk drev, og IDE på dvd-rom. Siste gang jeg prøvde nå, kom den helt til scanning av IDE, men sluknet. Skal prøve med en og en minnebrikke.. Takker for alle tips så langt! EDIT: Får ingen pipelyder nå. EDIT 2: Hjalp ikke å bytte om på/skifte minnebrikker Endret 26. september 2005 av Huggorm Lenke til kommentar
madammim Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. Forslag: Er du sikker på at prosessorkjøleren er rett montert? Samt at kjølevifta er plugget til rett kontakt? Kan virke som maskinen slår seg av pga. overoppheting av prosessor. Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Nå starter den, men har opprettet egen tråd for de problemene som dukket opp nå. Link til den nye tråden, trykk her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå