Gå til innhold

Alle HTTP-requests på et LAN redirectes til én IP

[ReXoR]

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en linksys wrt54g (med DD-WRT firmware) og skal ha det slik at alle som går inn på denne redirectes til én IP.

Har fått til slik at dersom noen går inn på 10.0.0.5, så kommer de til 10.0.0.1, men problemet oppstår dersom jeg forsøker å gå til www.vg.no - Da klarer ikke nettleseren å resolve og dermed kommer den ikke til 10.0.0.1.

Så det jeg i prinsippet vil, er at alle HTTP requests skal redirectes til 10.0.0.1 - om det så er 123.123.123.13 eller www.hardware.no.

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mm.. Dersom jeg prøver å skrive inn 10.0.0.5 i DNS og kjører en DNS tjeneste (named?) på 10.0.0.5 - Funker alt da?

I så fall, hvordan kan jeg få 10.0.0.5 til å svare 10.0.0.5 på ALLE dns requests? (10.0.0.5 Kjører Slackware 10.1) Noen forslag til config for named?

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Virket som at bind wildcards er det når man kjører en nameserver, og vil at man skal komme inn på subdomain.domain.com uansett hva de skriver (Dersom man har et eget domene). (eller har jeg misforstått fullstendig?)

Det jeg er ute etter, er å sette opp et trådløst aksesspunkt (linksys wrt54g-den kjører linux) der ALLE som kommer inn (og prøver å gå på nett) blir redirecta til 10.0.0.5..

Så om noen har noen gode forslag?

Har fått det til slik at dersom IP skrives inn, så blir man redirecta, men ikke domenenavn o.l.

Lenke til kommentar

Å gi svar på DNS er vel en begynnelse. Ditt wlan autentiseringssystem som er under utvikling gjetter jeg, kan du jobbe med uavhengig, av dette, og lukke det siste hullet, eksterne dnskall, til slutt.

jeg vil forresten også gjerne vite svar på dette. ipzone (trådløsnett på hoteller etc.. ) oppfører seg slik du ønsker å oppnå har jeg lagt merke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...