Gå til innhold

Forsøke å lage en regex kode, men har null peiling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har altså planer om å lage en regex kode, men ha aldri holdt på med noe programmering før :roll:

Saken er den at jeg gjerne skulle ha "hentet" ut informasjon fra en webside til et notepad (eller lignende) dokument. Har forsøkt med en makro, men det fungerer ikke fordi teksten står ikke på samme sted på forskjellige sider...

Så jeg må altså lage en kode som henter ut teksten fra kildekoden til websiden, og lagrer den i et notepad dokument.

Nå er det ikke komplett jeg skal hente informasjonen fra, men siden jeg uansett allerede har en side der oppe: La oss ta denne siden som eksempel.

La oss nå si at jeg vil ha tak i navnet og prisen på dette produktet. Hvordan lager jeg da en regex kode som får tak i det?

Jeg regner med at jeg da må lage en kode som først finner enten en tekst eller en kode i kildekoden. For så å lage en kode om at teksten herfra skal "kopieres" frem til en ny tekst/kode hvor kopieringen skal stoppes. Men som nevnt flere ganger jeg har altså ingen peiling på hvordan dette gjøres, men dette er altså de tankene jeg har gjort meg ;)

Det jeg altså kunne tenkt meg var en kode som ligner på det jeg skisserer over. Altså gjerne en "standardkode" som jeg kan dytte forskjellige tekster/koder inn for hvor "kopieringen" skal starte/slutte.

Jeg har kamerater som trolig kan hjelpe meg med å "sy sammen" dette her, men tenkte jeg skulle forsøke å "plundre" litt for meg selv først ;)

Men jeg har altså egentlig null peiling her, så må nesten ha dette ganske konkret...

- Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fant ikke helt hvor navnet lå, men hvis du søker etter

<td width="40%" valign="top"><b>Produktbeskrivelse</b></td>

så kommer

<td width="60%" valign="top">Intel Pentium M 745 1.8 GHz prosessor ( mobil )</td>

når det gjelder pris så

<span class="price">Vår pris: kr 1.850,-</span>

^ søk etter dette ^ ^</ stopper stringen

på linjen etter, hvordan du gjøre dette kommer an på hvilke språk du bruker men burde ikke være så vanskelig.

Hvis du vil ha noe kode må du nesten si hvilke språk du bruker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...