HEE Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hej alle sammen.. driver og ser på amd 64 om dagen.. skal selge alt av pc deler jeg har her hjemme og bygge noe nytt. i den sammenheng søker jeg hjælp/tips om Endring hvis dere ser noe som ikke er anbefalt/eller ikke passer.. maskinen skal brukes til alt stortsett.. men skal selfølgelig overklokkes.. 2000MHz, Winchester, 1321,- ABIT AN8 Ultra 1290,- Corsair XMS ProSeries (2*512MB) 1266,- Sapphire Radeon X800XL PCI-Express 2394,- blir først cpu minne og hovedkot da men.. er det noen bedre hovedkort til overklokking en dette jeg har valt.. (er litt abit fan) minne ? er dette ok ? og prossessor ? er det forskjell på hvem som er best av winchester og venice ? ha en fin dag takker for svar! håkon. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ser ikke annet enn at AMD-gutta her anbefaler Venice over Winchester. Det var visst noe oppgradert minnekontroller også på Venice-kjernen, den var kanskje litt mer lunefull på Winchester. Akkurat minnebiten burde ikke være problem med såpass bra minne likevel, men tror du bør gå for Venice istedet ja! Abit er best! Kanskje ikke til overklokking men bra nok der å. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Ser ikke annet enn at AMD-gutta her anbefaler Venice over Winchester. Det var visst noe oppgradert minnekontroller også på Venice-kjernen, den var kanskje litt mer lunefull på Winchester. Akkurat minnebiten burde ikke være problem med såpass bra minne likevel, men tror du bør gå for Venice istedet ja! Abit er best! Kanskje ikke til overklokking men bra nok der å. ja det var det jed mener jeg hadde hørt.. husket ikke bar vilken ev dem det var. tror dette blir en bra pc. ser fram til og bygge den. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 andre forslag ? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Andre forslag som KUNNE kommet: - Vent på sokkel M2 - Bytt til Intel - Kjøp dualcore - Du må ha 2GB Ram til BF2 - 7800GT e bæst Og akkurat den med 7800GT kan jeg være litt enig i. De koster fra 3000 og litt oppover. Har du sjekka noen tester? Tror faktisk 7800GT forsvarer prisen sin ganske bra. Btw, kul signatur Lenke til kommentar
HEE Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Andre forslag som KUNNE kommet:- Vent på sokkel M2 - Bytt til Intel - Kjøp dualcore - Du må ha 2GB Ram til BF2 - 7800GT e bæst Og akkurat den med 7800GT kan jeg være litt enig i. De koster fra 3000 og litt oppover. Har du sjekka noen tester? Tror faktisk 7800GT forsvarer prisen sin ganske bra. Btw, kul signatur hmm.. har lissom bestemt meg for amd men.. har hatt to intel pc`r og de var ike akkurat som jeg trodde de skulle være.. når vi snakker 7800GT så har jeg lest en test ja. men liker litt radeon og. men 2gig minne til bf2 ? er ikke den litt drøy da ? går fint med 1 gig og spillte det senest idag. eller prøvde du og leke fjortiss med de komentarer ? se nesten litt slik ut men.. (no affence). så en test av abit mainboardet HardOCP fikk helt greit nok komentarer.. vi for se.. vil bare at det skla bli bra det jeg bygger nå.. takker for svar Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Var litt tull de fleste punktene der ja, derfor jeg skrev "KUNNE kommet" =) */me leke fjortiss* Men som sagt virker det som 7800GT gir mest for penga når du først er over 2000kr. Ville vel vurdert X800XL selv hvis jeg sku ha skjermkort i den prisklassen, er litt å spare og selv om ytelsen ikke er helt topp er den iallfall bra. Bra NOK iallfall =) Det med 2GB kan alltids vurderes. Ingen tvil om at BF2 liker mye minne, når jeg avslutter BF2 her blir det en del Paging når jeg tar i bruk programmer som har ligget inaktive mens spillet gikk, så vurderer å gå opp til 2GB selv iallfall. Ikke pga BF2 da, synes ikke det spillet er mye å skryte av selv om fullversjonen gir ett atskillig bedre inntrykk enn demoen. Trasig å kjøpe ekstra minne til AMD/nf4 hvis du må oppgradere til 2GB senere, med 4 brikker mister du hele fordelen med T1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå