Sudoku Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Bestillte blant annet MPX Notebook KN1 på "ukens tilbud" 13/9. I reklamen stod det noe sånt som " fri frakt - levert dagen etter" WOW tenkte jeg - da får jeg alt sammen sikkert om et par dager. I dag 22/9 er det tredje dagen med bekreftet leveringsdato (grønn dato) og andre dagen som plukkliste. Dette er rææva dårlig. Har ringt å snakket med MPX to ganger og de beklager og beklager. At KN1 er deres mest populære bærbar er bare ganske utrolig i og med at de ikke leverer noe av den på ukesvis. Synes ærlig talt at leveringsdataene de opererer med er så misvisende at det hadde vært myyyyyye bedre uten. Har for det meste brukt Komplett.no som leverandør og det blir det nok neste gang også. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvis du er av den utålmodige sorten så ikke bestill noe som ikke er på lager når du bestiller. Forventet ankomst, bekreftet ankomst etc må altid tas med en klype salg. Selv har jeg handlet en del oss MPX og har gode erfaringer. Står ikke noen tilbake i forhold til f.eks Komplett etter mitt syn. En kollega av meg bestilte nylig en laptop der og den kom som forespeilet så du har nok bare vært litt uheldig - den kommer nok Lenke til kommentar
Sudoku Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Godt mulig jeg er både utålmodig og bortskjemt som forbruker, og det har man lov til å være hvis det er normen i en bransje - synes jeg. Vi bor i Norge og ikke i Polen eller Portugal. I min jobb må man ihverfall holde ord, og må blø hvis man ikke leverer til rett tid. Har faktisk bestillt maskinen fordi jeg har behov for den. Også hadde det vært greit å fått den i hus før den egner seg best som skjærefjøl(overdrivelse ja) Har bestemt meg for denne lappisen - ikke noe å si på prisen. Angående kvaliteten så stoler jeg på endel brukererfaringer her på forumet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hvis du kjøper ting med forventet leveringsdato synes jeg ikke du har noen grunn til å klage. Eller skjønner du ikke betydningen av ordet "forventet"? Synes det er totalt upassende å slagge MPX så jævlig pga. dette Edit: Ikke meningen å være frekk altså... Edit:: fra bokmålsordboka: forven´te (av II for-) vente, regne med, håpe Endret 23. september 2005 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Støtter opp om denne... forventet er forventet, og butikken kan neppe gjøre så mye med det, annet enn å informere. Lenke til kommentar
Sudoku Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Da er vel BEKREFTET = BEKREFTET også da? Første dato min ordre var bekreftet leveringsdato var 16/9, så ble det 21,22 og i dag 23. Har ligget som plukkliste på 3 dagen. Driver ikke å slagger bare for å være døll. Missliker sterkt å bli dessinformert og hadde ventet bedre av en renomert aktør som MPX, det er det som er poenget. fra bokmålsordboka: bekref´te - 1 stadfeste, styrke, befeste - 2 erkjenne, bevitne riktigheten av Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Så vidt jeg skjønner bestilte du den uten å ha en bekreftet leveringsdato på den?? Eller misforstår jeg? At du etter bestilling så får oppgitt flere bekreftede leveringsdatoer endrer ikke på det faktum at du har bestilt den uten å vite når den kan leveres. Så hvis du bestilte uten en bekreftet leveringsdato synes jeg uansett du har lite å klage over. Og hvis du tror du slipper unna denne problematikken hos Komplett tror jeg du blir enda mer skuffet... Hvis det stod om livet kunne du vel bestilt tilsvarende pc hos en annen leverandør som kunne gitt deg en bekreftet dato. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Varenr: MPXBOOK-KN1 12 995,- ink. mva. 10 396,- eks. mva. På lager: Ubekreftet 24.09.05 Endret 24. september 2005 av TEE Lenke til kommentar
Sudoku Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Bestillte 13/9 (første kampanjedag) med bekreftet lev.dato 16/9. Kjører altså kampanje på et produkt de ikke aner når kommer på lager. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Hmm. høres veldig teit ut av Mpx hvis det er tilfelle. Men men, bedre sent enn aldri!? riight Endret 24. september 2005 av darapa Lenke til kommentar
Sudoku Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Vel- da var ordren slettet - kunne ikke vente lenger. Ordren lå som plukkliste i 6 dager. De hadde fått levert chassi med noen mangler og ventet på ny leveranse. Så skulle de bygge pcn og sende den, men det ble ikke denne uken. Bestilte en annen lappis hos PSdata tirsd. kl. 1110 - Ordren bekreftet 1115 og plukket/sendt 1120 - får den i morgen kl. 1200. Det er sånn det skal være Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Du er i samme båt som meg - blir VELDIG hissig når ordet bekreftet brukes fordi om de ikke er 100% sikker på at de får varen. Og du gjorde akkurat det jeg ville gjort; bestill der du får det du bestiller, når du vil ha det! Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Passer kanskje ikke helt inn, men bestilte (og betalte med VISA) en "Holux Bluetooth GPS Receiver - GR 236" som kom på lager 26.09.05. Ventet at denne skulle sendes ut så snart den kom inn, men den har stått på "plukkliste" siden den kom på lager og intet har skjedd. Skrev mail til MPX i dag tidlig og lurte på om det var vanlig at MPX hadde varer på "Plukkliste" i mer enn 2 døgn og fikk til svar: "Fra varen havner i plukkliste, kan det ta et par dager før den blir sendt ut" Dette var nytt for meg, da jeg er vant til at webshops sender samme dag som bestilling kommer inn. Hadde regnet med å få denne til helgen, men det kan jeg vel se langt etter Kan sikkert diskuteres om 2-3 dager er mye og at kundene er mer og mer krevende, men jeg foreventer faktisk at varen i alle fall sendes dagen etter bestilling når den er på lager. Holuxen min er i skrivende stund fortsatt på "Plukkliste" Flere som har opplevd at MPX er trege til å sende? Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det du må tenke på er at de etter all sannsynlighet har solgt ut den batchen de mottok den 16. Får de inn 150 stykker og du er nr. 152 i køen sier det seg selv at du ikke er blandt de som får tilsendt. Da må du nok pent vente til de får inn neste forsending. Det er bare sånn det er, og du slipper nok ikke unna den praksisen hos komplett heller. Men jeg synes nok de kunne gitt beskjed iallefall. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Tja jeg velger å henvise til noen oppføringer i min egen blog anngående varer som er lenge på plukkliste: http://www.erbest.com/weblog/post/index/12...ra-nettbutikker http://www.erbest.com/weblog/post/index/140/mer-kynisme Lenke til kommentar
Sudoku Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Jahooo... i dag kom hentlappen i posten! Tre uker etter at jeg bestillte KN1 som var ukens tilbud. Annulerte bestillingen min hos MPX for en uke siden, men de kunne ikke slette ordren siden den lå som plukkliste. Fikk beskjed om ikke å hente pakken. Merkelig opplegg - her taper MPX penger på et lite fleksibelt leveringsystem. Ikke mitt problem det ihvertfall. Kjøpte en Asus M6Va fra PSdata. Har hatt den ei uke og er fornøyd med handelen. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Må faktisk si meg enig i at det er noe rart med "bekreftet leveringsdato" hos MPX. Bestilte 2/10 en Acer PC for min søster. Hun trengte også trådløs router og en sekk til PC'n. Velger stort sett alltid varer som er på lager med her måtte jeg velge noe de ikke hadde inne. Valgte en Dlink med bekreftet dato 4/10 og en sekk med bekreftet dato 3/10 - var jo rett rundt hjørnet. Nå har Dlink'n fått ny dato 6/10 og sekken som hadde fått ny dato 7/10 er pluselig på lager..... Blir jo bare tull av å operere med bekreftet dato på denne måten MPX Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tja jeg velger å henvise til noen oppføringer i min egen blog anngående varer som er lenge på plukkliste:http://www.erbest.com/weblog/post/index/12...ra-nettbutikker http://www.erbest.com/weblog/post/index/140/mer-kynisme Jeg kan opplyse deg at bøker som man kjøper på play.com mest sannsynlig ikke sendes fra England. Jeg bestilte selv ei bok der, og den kom fra Frankrike om jeg ikke husker helt galt. Jeg tror derfor de har avtale med eksterne "firma" som sender uke bøkene. Denne stod lenge til en eller annen status enda de hadde den på lager. Da sendte jeg dem enkelt og greit elektronisk post og vips så var den sendt. Etter litt over en uke lå den i postkassa mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå