notalive Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hallo, neste år tenker jeg å gå plate- og sveisefaget i steinkjær, mamma bor der så sparer jo en del utgifter og lignende. Jeg lurer på om det er noen som har en link til en oversikt over fag, mulige jobber senere etc. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?-....Action=-Search http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso?-....Action=-Search www.jobbfeber.no er en utrolig bra side til å sjekke opp yrker, hva det innebærer, hva slags jobber mann kan få senere... En ting som er viktig å tenke på, er at du kan spare utgifter i et år, men må leve resten av livet ditt basert på det valget... (Med mindre du har tenkt til å studere vidre...) Lenke til kommentar
notalive Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Takk for kjapt svar. Platearbeidere arbeider i hovedsak med følgende arbeidsoppgaver: -tilvirkning og sammenbygging av detaljer og konstruksjoner -tildanning av plater, profiler og rør i ulike maskiner -reparasjon, vedlikehold og ombygging av konstruksjoner -utføring av enkle sveiseoppdrag i forbindelse med sammenbygging og montasje Som faglærte sveiser vil du utføre sveisearbeid på konstruksjoner av metalliske materialer ved hjelp av forskjellige smeltesveisemetoder og stillinger i samsvar med arbeidsbeskrivelser, produksjonsprosedyrer, tegninger og standardblad. Arbeidet utføres under de rådende forhold utendørs eller innendørs og i de stillinger og med de metoder og prosedyrer som er forskrevet. Det jeg har lyst å jobbe med er metall, konstruere, lage ting, dere som har sett American Chopper på discovery channel skjønner hva jeg mener, lignende arbeid og lignende arbeidsplass. Liker ikke å jobbe alene, blir fort kjedelig. EDIT: Er et yrke som "american chopper" noe man kunne tjent penger på i norge? Endret 22. september 2005 av notalive Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 jodda... Men du må jo skjønne at custom chopper selskap ikke vil ansette noen ferskinger som nettopp har fått fagbrev når de en sjelden gang skal ansette noen... Dessuten er det ikke så utrolig utrbredt med "american chopper" jobber, for å ikke snakke om her i Norge. Vil tippe de fleste av jobbene dine blir å konstruere støtte/base for noe, større bygg, broer, osv... Lenke til kommentar
notalive Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Hehe, tror du har et poeng der, men er det noen selskaper i norge som driver lignende arbeid? En plass jeg kan få arbeid altså, er ingen vits i å ta jobb som vaktmester på en flyplass dersom man vil bli pilot, om du skjønner. ... Jeg og mine geniale sammenligninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå