AK47 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 AVG Anti Virus Free Det har vært noen tråder hvor det er blitt etterlyst gratis virusprogram. I et halvt års tid har jeg prøvd AVG Anti Virus. Det er gratis kun til privat bruk, og det er gode muligheter for oppgraderinger, med brannmur etc. Jeg må innrømme at jeg har vært særdeles lite plaget med virus generelt, da jeg tar mine forholdsregler. Det vil si at jeg aldri åpner ukjente filer og eventuelt scanner filer jeg har lastet ned. Så hvor godt AVG Anti Virus leter, kan vanskelig sies. Men brukervenneligheten har vært helt topp. Når programmet lastes ned var det rett på oppdatering, som går av seg selv ved at du velger oppdatering og aksepterer det. Glemmer du å oppdatere gir programmet beskjed om det og varsler at det er out of date. Eller du kan bruke scheduler. Her finner du muligheter for å sjekke enkeltfiler og hele maskinen. Man kan også høyreklikke filer og velge virusscanning av filen. Den er også kompitabel med Outlook og scanner all post, inn og ut, med en signatur om at jobben er utført. Sammenlignet med virusprogrammer som koster og som er lokkemat hos de som leverer bredbånd, har jeg ikke opplevd noen stor forskjell, og jeg vil tørre å påstå at dette programmet er like bra for oss amatører som de profesjonelle programmene. Skulle jeg trekke fram noe negativt måtte det være at det en kort periode var feilmelding ved oppdatering, men dette løste seg relativt raskt. Jeg skulle gjerne lagt ut noen skjermbilder av virusprogrammet, men ettersom jeg bare har de på maskinen får jeg det ikke til. Dette er ingen profesjonell test, men ettersom det til stadighet har vært etterspurt gratis virusprogrammer ønsker jeg å videreformidle denne gode erfaringen. Lenke til kommentar
Bøtta Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Bruker AVG Anti Virus selv og er ganske fornøyd. Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Takk skal du ha Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Bruker avast sammen med ca. 60-70 andre og det er helt ok prog. uten noe tull.. http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå