Gå til innhold

Hjelp til å bygge en Studio PC, Maks 3-4k

Anbefalte innlegg

Lager en debbat her under tvil da jeg har de viktigste internedelene...

HK, HDD, CD/DVD, RAM, Grafikkort, Nettverk og alt dette...

Nå er saken den at jeg sitter her med ett knall gult raidmax kabinett med totalt 8vifter!

2 i front, 2 på CPUene (DUAL CPU), 1 i sidedør, 2 bak og en i strømforsyningen og en liten på Grafikkortet (ett geforce2 mx400)... Dette betyr lager jo en del bråk...

Diskene er to "gamle" SCSI disker på 30GB, og bråker litt...

Det jeg trenger er!

Nytt kabinett.... <--- ett kabinett som lager lite støy men har god kjøleegenskap!

Ny kjøling? CPUene er socket 370... Kjølerne er av typen med kobber rundt viften!

Denne er utrolig lik, bare att mine er litt høyere!

De gir god kjøling og minimalt med støy så vil ikke tro jeg vil trenge å bytte ut denne kjølingen... Men grafikkortet bråker, kan virke som om viften er ødelagt, hva kan jeg bytte ut denne i?

Jeg trenger også nye disker! SCSI diskene vil skal brukes til OS disker, burde jeg gå for en SATA kontroller (PCI) og SATA disker? Siden jeg vil ha mulighet for Raid, av sikkerhets messige årsaker...

Trenger også en måte å avkjøle SCSI diskene på! De blir varme og slutter å virke...

Systemet mitt ligger slik som det er satt opp idag på en kabinett temp på 38 grader, CPUene ligger mellom 36-42 grader og hddene på 45-50 grader...

Disse tempraturene vil jeg prøve å beholde, men siden, som dere sikkert forstår, maskinen skal brukes i Studio samenheng kan ikke støyen som er idag være dær!

Trenger derfor hjelp til hva jeg skal gjøre for å få en stille maskin!?

Takk for hjelp og innspill!! Viss noe er uklart er det bare å spørre så skal jeg prøve å forklare!

Prisantydning: en plass mellom 3000-4000 (med nytt lydkort).

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...