krutselno Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hei ! Har nettopp byttet hovedkort, for å kunne oppgradere ram og større harddisk men har nå fått et nytt problem... Min amd 1800+ må klokkes NED for at den i det hele tatt skal gå inn i windows. Min prosessor er som sagt 1800+, min kjøler er en speeze som skal tåle noe raskere prosessorer link. Hovedkortet mitt er et MSI KM4AM, link. når jeg nå starter pcn og går rett inn i bios viser den at cpu er ca. 94 grader.... (ja, jeg mener grader..) Hva kan være galt? Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dæven eg veit at socket A prossesorer blir varme, men dette var veldig høgt Sjekk at kjøleren sitter skikkelig på Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Ja, det var vedig høyt ! Kjøleren sitter skikkelig på ja... Så jeg vet virkelig ikke hva det kan være Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Ja, det var vedig høyt ! Kjøleren sitter skikkelig på ja... Så jeg vet virkelig ikke hva det kan være Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Montert CPU-kjøleren feil vei ? Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Feil vei?? Eh... det tviler jeg på...det går an å montere den på to måter og begge blir vel ganske riktig... men noe jeg synes er rart er at prosessoren skal være så utrolig varm når kjøleribben på kjøleren ikke er varm i det hele tatt... Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hei ! Har nettopp byttet hovedkort, for å kunne oppgradere ram og større harddisk men har nå fått et nytt problem... Min amd 1800+ må klokkes NED for at den i det hele tatt skal gå inn i windows. Min prosessor er som sagt 1800+, min kjøler er en speeze som skal tåle noe raskere prosessorer link. Hovedkortet mitt er et MSI KM4AM, link. når jeg nå starter pcn og går rett inn i bios viser den at cpu er ca. 94 grader.... (ja, jeg mener grader..) Hva kan være galt? bare sånn for å sjekke.. hvilken hastighet kjører du? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Feil vei?? Eh... det tviler jeg på...det går an å montere den på to måter og begge blir vel ganske riktig... men noe jeg synes er rart er at prosessoren skal være så utrolig varm når kjøleribben på kjøleren ikke er varm i det hele tatt... De fleste Socket A kjølerer har en kant under og kan bare monteres på en vei... F.eks. her ser du kanten på venstre siden: http://www.psdata.no/ps.asp?it=107754&mlevel=011600 Endret 22. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Vel den kan nok monteres fast på to måter, hvis du ser på linken til hjemmesiden for kjøleren i mitt første innlegg ser på det ene bildet at det ikke er noen kant på kjøleren... Akkurat nå kjører jeg ved en hastighet på FSB =100... skal normalt kjøre ved 133... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Vel den kan nok monteres fast på to måter, hvis du ser på linken til hjemmesiden for kjøleren i mitt første innlegg ser på det ene bildet at det ikke er noen kant på kjøleren... Akkurat nå kjører jeg ved en hastighet på FSB =100... skal normalt kjøre ved 133... Hehe ! Så ikke linken før nå, den kan monteres i begge veier.. HK har to jumpere, SW1 og SW2 som regulerer 100/133/166MHz fsb.. Posisjon 1-2 og 1-2 gi deg 133FSB. KM400A brikkesett har i tillegg 200MHz. Endret 22. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Hmmmm.....ja, jeg vet jeg kan regulere FSB med jumperne på hovedkortet, det er derfor jeg har satt FSB til 100 for i det hele tatt å komme inn i windows... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Hmmmm.....ja, jeg vet jeg kan regulere FSB med jumperne på hovedkortet, det er derfor jeg har satt FSB til 100 for i det hele tatt å komme inn i windows... Ok ! Kjenner du at kjøleren er veldig hett ? Biosen kan lyge av og til.. Endret 22. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Eh....som nevnt tidligere:P så er faktisk ribben på kjøleren ikke varm i det hele tatt.. Det er derfor jeg også har tenkt tanken om at kanskje bios lyver... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Eh....som nevnt tidligere:P så er faktisk ribben på kjøleren ikke varm i det hele tatt.. Det er derfor jeg også har tenkt tanken om at kanskje bios lyver... Hehe ! Trøtt nå ja, går på piller etter kneoperasjon så det så.. Tipper at biosen lyver.... Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 du har goop mellom kjøler og prosessor? hvis du har det, er det bare bios som rapporterer feil, det kan en bios-oppdatering fixe... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hva sier Everest ? http://www.lavalys.hu/products/overview.php?pid=1&lang=en Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har noe "gadd" mellom prosessor og kjøler ja.... Jeg har den nyeste biosen til hovedkortet mitt. Jeg skal prøve everest når jeg kommer hjem igjen etter jobb. Sisoft sandra sier det samme som prosessoren da... Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Vel, nå viser biosen min og sisoft sandra rundt 70 grader, og det må jeg vel bare godta... eller er det veldig mye? Synes det er veldig rart at prosessoren skal være så utrolig varm når kjøleribben ikke er varm i det hele tatt... Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 kan det være en kortsluttning en eller anna plass osm lager varme?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Vel, nå viser biosen min og sisoft sandra rundt 70 grader, og det må jeg vel bare godta... eller er det veldig mye? Synes det er veldig rart at prosessoren skal være så utrolig varm når kjøleribben ikke er varm i det hele tatt... Tror føleren lyver, rett og slett.. Har kjøleren god kontakt med CPUèn så er det lite å bry seg om den tempen. Har du Palomino-kjerne så er den noe varmere enn T-bred, ca. 10-12C + Litt merkelig var det likevel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå