LateEntry Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg to nye 300gig sata disker som jeg tenkte å installere. Tanken var å sette inn de to nye diskene sammen med de gamle ide diskene, starte xp normalt, installere og evt formatere de nye sata diskene. Deretter tenkte jeg å kopiere endel data over fra de gamle ide diskene over til en av de nye sata diskene. Etter kopieringsøkten vil jeg så røske ut de gamle ide diskene for så å installere xp fra scratch på den sata disken som er tom. Er dette mulig, eller må jeg gjøre det på en annen måte? Jeg kjører asus a8n-sli deluxe (siste bios ok) sata diskene er av merket maxtor diamondmax 10 300gig. Etter endel knoting i bios fant jeg ut at dersom jeg enabler sata kontrolleren og disabler raid, kommer jeg ingen vei i xp (inkl sp2). Men dersom jeg enabler raid i bios med jbod (just a bunch of disks) så ser jeg alle diskene i et raid konfigureringsprogram i xp. Jeg vil helst ikke ha noe raid oppsett, bare to single sata disker. Lenke til kommentar
LateEntry Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg hadde koblet begge de nye harddiskene i raid porter istedet for de vanlige portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå