Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Holder Bluecom den farta de lover?


Anbefalte innlegg

Sjekka nettopp på sia til Bluecom og der sier de at jeg kan få 4400/640.

 

Siden jeg er 4030 meter ute på linja, og ingen andre vil tilby meg slik fart, sendte jeg en mail for å få dette bekreftet.

 

Fikk til svar at "joda ser greit ut det".

 

Så nå lurer jeg på hvilke erfaringer dere har med hensyn til fart hos dem.

Endret av theSaint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bestille 4mbit fra de for ikke så lenge siden, da fikk jeg beskjed om heller å bestille 2mbit pga distanse fra sentral(eller whatever). bestilte dette og fikk bekreftelse på 1.5mbit. masse frem og tilbake for å få det jeg bestilte, men nå har jeg 2mbit og det funker gull hos meg. ligger på maks i diverse tester og programmer.. :whistle:

Lenke til kommentar

kapaks her sier at jeg har maks idag(2 mbit), men alle untatt Bluecom sier jeg kan kan få 3 mbit..

 

Resultat:
62 - Utvidet forbehold for ADSL-BASIS.


Merknader:
Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang
Linjen har produktet analog telefoni
Total linjelengde inkludert inntak: 4340 meter
Lengde på inntak: 5 meter
Linjestatus: Aktiv linje
Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere
Fabrikat på utstyr: ALCAUD
Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

Lenke til kommentar

Sjekka for moro skyld hva telenor kunne tilby av oppdatering og fikk dette svaret:

 

Du kan få Online ADSL Ekstra, men av tekniske grunner kan vi ikke tilby makshastighen 4000/400 for Online ADSL Ekstra, men kan tilby 3000/350.

 

Må si jeg er litt småskeptisk til Bluecoms 4400, men bort fra Telenor skal jeg og det snarest.

Lenke til kommentar
Få det installert og så tester du farten....

 

Får du ikke hastigheten du ønsker tar du og bruker angreretten.

Lit rar tankegang her. Vente 4 uker på linja, ikke like, bruke angreretten, og vente enda mer.

 

 

 

4000m så kan ingen garantere deg noe som helst. Det du kan gjøre er å gå for 4mbit hvis kapaks sier ok. Hvis det ikke funker, så blir du satt ned til 2 mbit. Bytte bredbåndsleverandør er ikke som å bytte sokker. Ting tar tid. Jeg bor 2500m unna sentralen, jeg får ikke mer en 3mbit, med overhead da. Er ikke no jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Thesaint- hva sier kapaks om tråddiameter, da? Det har visstnok noe å si.

 

Dessuten, flere montører jeg har snakket med, sier at Telenor er har lagt seg på "helt sikkert og litt til"- policy når det gjelder krav til linje og hva de kan levere av hastighet. Det er nok smart i forhold til at de vil ha fornøyde kunder, men medfører at en del kunne ha fått høyere fart enn det de faktisk får.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...