Gå til innhold

Tanker og ideer ang. fjerninstallering el.

allyse

Anbefalte innlegg

I min jobb er det masser av installering av forskjellige ting her og der i ett sett og dermed kunne jeg tenke meg å få igang en del prosidyrer hvor jeg kunne deploye forskjellig programvare til klientmaskiner. Noen som har forslag hvordan jeg skal kunne gjøre dette unattended (gjerne i en installasjon). Tenkte på RIS, men dette gjelder vel bare selveste windows og office. Kan vel ikke lage f.eks .msi-pakker og bake dem inn i en RIS-installasjon?

Jeg er åpen på forslag hvordan jeg kan automatisere litt mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I min jobb er det masser av installering av forskjellige ting her og der i ett sett og dermed kunne jeg tenke meg å få igang en del prosidyrer hvor jeg kunne deploye forskjellig programvare til klientmaskiner. Noen som har forslag hvordan jeg skal kunne gjøre dette unattended (gjerne i en installasjon). Tenkte på RIS, men dette gjelder vel bare selveste windows og office. Kan vel ikke lage f.eks .msi-pakker og bake dem inn i en RIS-installasjon?

Jeg er åpen på forslag hvordan jeg kan automatisere litt mer.

Vi bruker RIS til å installere windows på jobben. Vi har da laget group policyer på grupper, så når du legger til en ny pc under den bestemte gruppen, blir alt under den gruppens group policy lagt inn automatisk. MSI-pakker kan du ikke bake inn i en RIS installasjon. Disse må kjøres etter at windows er lagt inn. F.eks med et script som kjøres automatisk av RIS.

Det er veldig genialt, og tar kort tid. Kan bare lene seg tilbake, slenge beina på pulten og vente. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...