Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portforwarding med DI-624 trådløs router til VPN

Anbefalte innlegg

Hei!

Har satt opp en TightVNC-server, og kommer inn på denne når jeg sitter lokalt på nettverket via ip 192.168.0.101. Problemet er at jeg ikke kommer inn "utenfra". Bruker da IP'n som adsl-modemet har ut (83.108 ett eller annet)

Jeg har satt opp 192.168.0.101 med porten 5900 i virtual server (kontrollpanelet til DI-624 via 192.168.0.1), har prøvd og legge til med ca alle kombinasjoner både Firewallen og virtual server til DI-624. Har skrudd av brannmuren i XP på begge maskiner osv osv. Søkt meg ihjel på nettet - men finner det ikke ut.

Litt generell info om nettet:

Linje fra telenor

Speedtouch adsl-modem (10.0.0.138)

DI-624 trådløs router (192.168.0.1)

PC ved TightVNC server (192.168.0.101)

Føler meg litt sikker på at jeg rett og slett ikke har gjort det riktig i oppsettet av virtual server i DI-624 sitt kontrollpanel (eller firewallen?). Ettersom det altså fungerer fint når jeg connecter til 192.168.0.101 når jeg selv sitter lokalt på nettet.

Jeg blir evig lykkelig hvis noen kunne hjelpe meg med dette! Hva må til for å få dette til?

Endret av rkarlsson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja? Takk. Skal jeg prøve i morgen tidlig når jeg kommer på jobb. Har liksom vært innom den også, men fant ikke noe jeg syntes var fornuftig. Men er inne på noe annet nå.

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod...-774_revB+/#604

Åpne for DMZ til den IP-adressen? Jeg vet ikke helt hva dette er, men det virker kanskje som det jeg er ute etter?

Men takk for tipset! Sier ifra hvis det fungerte.

Lenke til kommentar

Nei - fant ikke ut hvordan jeg satt SpeedTouch i bridge-modus. Men har linje fra TeleNor. Hvordan blir det da med PPPoE? Hvis det lager trøbbel med brukernavn og passord så gidder jeg ikke gjøre noe med det før jeg vet akkurat hvordan jeg gjør det, og at linja da ikke går ned.

Det jeg har gjort nå er:

Portforwarder 192.168.0.1 på SpeedTouch. Portene 5500/5800/5900 både TDP og UDP.

Satt opp virtual server med ip 192.168.0.101 på DI-624. De samme portene TDP og UDP.

Åpnet portene i firewallen i XP.

Tips? Får det ikke til!

Endret av rkarlsson
Lenke til kommentar

192.168.0.1 er Ip´n du bruker for å logge deg på Dlinken. Men hvilken IP får Dlinken fra Telenor, skal stå under Status-->Wan.

Denne IP adressen må du skrive en NAT for, tror jeg, noe som gjøres i adsl modemet, dette er min erfaring med NGT som ISP, vet ikke om det blir slik med Telenor. Altså tror jeg du må bytte ut 192.168.0.1 i modemet med den IP´n du finner under Wan i Dlinken, hvis det står en annen der.

Under firewall i Dlinken burde det bli noe slik.

Source: Wan - IP Range Start: * - IP Range End: *

Destination: LAN: 192.168.0.101 Port range: legg inn de aktuelle porter.

Lenke til kommentar

Tror du bør sette opp speedtouchen i bridge-modus...

10.0.0.138 -> advanced -> easy setup -> next -> bridge -> next -> next -> next -> etc...

Så må du sette opp PPPoE på ruteren -- bør gå greit (les: rtfm ;)

Dersom du skulle ha problemer med oppkoblingen er det bare å koble ut ruteren og inn i en eventuel xp-maskin..

Lenke til kommentar

Yes! Nå fungerer det! Satte SpeedTouch i BridgeModus, og satt opp Virtual Server med ip 192.168.0.101 port 5900 TCP. Deilig! Dette har jeg surra mye med. Takk skal dere ha.

Men nå lurer jeg på noe annet. Ettersom jeg nå kjører PPPoE med D-linken min, og ikke med SpeedTouchen. Trenger jeg da SpeedTouchen? Kan jeg ikke bare koble den vekk? Jeg får heller ikke pinget 10.0.0.138 nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...