leinman Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg har laget dette vesle programet i python. Hvordan skal jeg skrive om dette programet til c++ ? Vil gjerne ha eksempler på programet i c++. #Startmeny print print "Areal utregning." print "----------------" print print "Velg en form: " print "1. Rektangulaer" print "2. Sirkulaer" print "3. Kvadratisk" form = input("> ") #Utregning av rektangel if form == 1: height = input("Hvor hoyt er rektanglet: ") width = input("Hvor bredt er rektanglet: ") areal = height * width print "Arealet av rektanglet er", areal #Utregning av kvadratet elif form ==3: side = input("Hvor stor er sidene i kvadratet: ") areal = side * side print "Arealet av kvadratet er", areal #Utregning av sirkelen else: radius = input("Hva er radiusen? ") areal = 3.14 * (radius**2) print "Arealet av sirkelen er", areal Jeg lurer spesielt på denne :: form = input("> ") Og hvordan jeg skal få til selve utregningene i c++. Takker for alle svar. Jostein Lein Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Det programmet kunne sett slik ut i C++: Code: #include <iostream.h> //til cout og cinint main(){ int form, height, width, side, radius, areal; // menyen cout << "nAreal utregning.n"; cout << "Velg en form: nn"; cout << "1. Rektangulaern"; cout << "2. Sirkulaern"; cout << "3. Kvadratiskn"; cin >> form; if (form == 1) { //Utregning av rektangel cout << "Hvor hoyt er rektanglet: n"; cin >> height; cout << "Hvor bredt er rektanglet: n"; cin >> width; areal = height * width; cout << "Arealet av rektanlet er " << areal << endl; } else if (form == 3) { //Utregning av kvadratet cout << "Hvor stor er sidene i kvadratet: n"; cin >> side; areal = side * side; cout << "Arealet av kvadratet er " << areal << endl; } else { //Utregning av sirkelen cout << "Hva er radiusen? n"; cin >> radius; areal = 3.14*(radius*radius); cout << "Arealet av sirkelen er " << areal << endl; } return 0;} Dette er ikke den beste måten å gjøre det på, men jeg prøvde å lage det mest mulig likt ditt program så det er lett å se hva som gjør hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå