Gå til innhold

Frastjålet Ferrari, søker ny kraftplugg! (25k)

dale

Anbefalte innlegg

Jeg syntes du er veldig firkantet men smaken er som baken, forøvrig så har jeg 3,30 min batteritid på min Dell 9300, og det med GO6800 kortet  så strømproblemet ser jeg ikke, samt dette er den mest stillegånde, og kjølige maskinen jeg har hatt.

3,30 min batteritid? Du ser ikke strømproblemet??

Unnskyld, jeg måtte bare... :blush:

Nei jeg er godt formøyd med 3,5 timer med full styrke på skjermen, og man kan sikker få en time til med å justere ned lystyrken.

4-5 timer batteritid bør man være fornøyd meg :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo rimelig off topic fra min side, men jeg vet ikke hva du definerer som harry jeg.. :)

ferrari4000-15.jpg

eller...?

dell7xc.jpg

:whistle:

Jeg syntes nå det er to fine maskiner, og skal man på utstillig får man heller kjøper seg en rasekatt (det er pc-er vi snakker om)

Skal man sammenligne kraft så må Farrarien og Volvo bytte plass :tease:

Lenke til kommentar

Hmmm, vi bor da i et demokratisk land, og flertallet har talt snorreh! Det er bare å tygge hatten, for det er alt for mange fordeler med xps`en fremfor en stilig lite ytende ferrari! Og for å gjøre dette diplomatisk, så ler rompa mi, hvis du ikke klarer å se ytelse kontra design! :tease:

Jeg sier ikke at xps`en er like deilig som Angelina Jolie, men den er som en halvtykk Britney etter kalving!

Lenke til kommentar
spesielt ATI Mobility Radeon X700 skjermkortet er betydelig kjappere (opptil 60-70% raskere) enn ATI Mobility Radeon 9700 skjermkortet i Acer Ferrari 3400.

Som spillemaskin er den lite å sikle etter. Slik jeg ser det betaler man for mye for design her. Jeg ville aldri kjøpt en Ferrari selv og heller ikke anbefalt den til noen selv om den er veldig pen. Hvorfor noen lager en slik maskin med såpass gode specs og setter inn et x700 kort er for meg komplett uforståelig.

ATI Mobility Radeon X700 er faktisk den beste grafikkløsningen som finnes til skikkelige bærbare fortsatt. Ingen av NVIDIA sine løsninger kvalifiserer til annet enn slepbare, ettersom strømforbruket er over dobbelt så stort. Ønsker man altså en skikkelig tynn og lett bærbar som Acer Ferrari 4005, så er altså ATI Mobility Radeon X700 det beste som finnes enn så lenge. Denne grafikkløsningen er faktisk mer enn god nok til å spille ALLE de siste spillene relativt glatt også :)

Ved siden av et pent design til en meget fornuftig pris (sammenlignet med Acer Travelmate 8104), så sliter heller ikke Acer Ferrari 4005 med nevneverdige problemer med varme og støy som også var viktig for dale såvidt jeg kunne forstå.

Go 6600 vil jeg si yter litt bedre :roll: , og samtidig kan leveres i tynne pcer. Jeg synes ATI henger langt etter på grafikkfronten nå for tiden, da det beste de kan levere til bærbar er x700(eller finnes det andre som jeg har oversett?)

Lenke til kommentar
Go 6600 vil jeg si yter litt bedre :roll: , og samtidig kan leveres i tynne pcer. Jeg synes ATI henger langt etter på grafikkfronten nå for tiden, da det beste de kan levere til bærbar er x700(eller finnes det andre som jeg har oversett?)

X800 XT er vel det beste kortet fra Ati...

Passer rett inn i en Sager på 5 kg... :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg syntes du er veldig firkantet men smaken er som baken, forøvrig så har jeg 3,30 min batteritid på min Dell 9300, og det med GO6800 kortet  så strømproblemet ser jeg ikke, samt dette er den mest stillegånde, og kjølige maskinen jeg har hatt.

3,30 min batteritid? Du ser ikke strømproblemet??

Unnskyld, jeg måtte bare... :blush:

Nei jeg er godt formøyd med 3,5 timer med full styrke på skjermen, og man kan sikker få en time til med å justere ned lystyrken.

4-5 timer batteritid bør man være fornøyd meg :whistle:

Hehe... når du skriver 3,5 timer er det noe annet ja... annet enn de 3 minuttene du nevnte først :!:

Lenke til kommentar

Leter dere etter en noe kraftig bærbar så sjekk tråden jeg selv skrev i dag, den kan vel de fleste ikke nekte er fristende å kjøpe.

Med basis spesifikasjoner som:

• 17-tommer WSXGA+ 1680x1050 piksels.

• Opp til 2.26 Intel Pentium M; FSB533; 2MB cashe.

• Opp til 2GB DDR2-533; SODIMM; via to RAM sokkets.

• ATi Mobility Radeon x800 XT, Platinum Edition; PCI Express.

• Mulighet til to harddisker (7200rpm SATA).

• Mulighet til to batteri (over ni timer batteritid).

Link til tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=475335&hl=

post-72-1127759837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Leter dere etter en noe kraftig bærbar så sjekk tråden jeg selv skrev i dag, den kan vel de fleste ikke nekte er fristende å kjøpe.

Med basis spesifikasjoner som:

• 17-tommer WSXGA+ 1680x1050 piksels.

• Opp til 2.26 Intel Pentium M; FSB533; 2MB cashe.

• Opp til 2GB DDR2-533; SODIMM; via to RAM sokkets.

• ATi Mobility Radeon x800 XT, Platinum Edition; PCI Express.

• Mulighet til to harddisker (7200rpm SATA).

• Mulighet til to batteri (over ni timer batteritid).

Link til tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=475335&hl=

Tja, XPS gen 2 er MYE mer fristende. Inspiron 9300 også for øvrig...

Lenke til kommentar
sablabra: Det Eurocom pcen kan skimte med er bra batteritid, og det mye bedre enn hva XPS og i9300 har.

Her er jeg enig. Hva er vitsen med en bærbar hvis man hele tiden er fengslet til en stikk-kontakt. Mister liksom betydningen av en ”bærbar pc” blir heller en semi-bærbar. Så jeg vil heller ønske bekvemlighet foran rå maskin kraft, det er nå mitt syn.

Endret av Zatoichi
Lenke til kommentar
sablabra: Det Eurocom pcen kan skimte med er bra batteritid, og det mye bedre enn hva XPS og i9300 har. Syns de kunne fått til bedre oppløsning på skjermen, dog.

Jeg tillater meg å stille et spørsmålstegn ved den batteritiden. Er den tatt fra en test eller bare fra Eurocoms egen markedsføring?

Med mindre Mobility Radeon 800 bruker mye mindre strøm enn 6800 go er den urealistisk. Komponentene ellers er jo rimelig like...

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg tillater meg å stille et spørsmålstegn ved den batteritiden. Er den tatt fra en test eller bare fra Eurocoms egen markedsføring?

Med mindre Mobility Radeon 800 bruker mye mindre strøm enn 6800 go er den urealistisk. Komponentene ellers er jo rimelig like...

Geir :)

Det er bare opplysninger fra Eurocoms markedsføring, men med det faktum at maskinen leveres med 8 cellers batteri og med mulighet til å kjøre 2 stk er mer enn bare en liten merkbar positiv egenskap. Men selvfølgelig jeg skal være åpen for diskusjon når evt. en test kommer ut.

ATi skjermkort bruker generelt mindre strøm enn Gforce kort gjør, derfor de svær ofte er førstevalget for mange produsenter når det gjelder bærbare. Om dette har forandret seg er ikke kjent for meg, men jeg kan ikke bekrefte at det ikke er tilfellet heller.

Komponentene som du sier er veldig like, men det som ikke er likt er prisklassen, som jeg med ingen tvil syntes er den aller beste egenskapen med denne modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...