fAight Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hei, For det første, er helt grønn når det gjelder bil. Har nettopp kjøpt en Mitsubishi Lancer GLX, stv. 94-mod. Jeg tror det er i hull i eksosanlegget, for det kommer noe høye "putre-lyder" når jeg gir litt gass. Lurer derfor på hvor mye det kan koste å reparere det. Skjønner at det kommer an på hvor omfattende skaden er, og om hele anlegget må byttes. Fint om noen kan gi en liten prisantydning. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 er det ikke alltid hull i eksospotta da?? Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Har du mulighet så få med deg en hjelper til å holde for eksosanlegget slik at eksos tyter ut der det eventuelt er hull. Ganske mye enklere hvis man har tilgang på løftebukk eller grav. Etter du har funnet hullet så kan du kjøpe ny del. Trenger ikke kjøpe hele eksosanlegget nytt, det er somregel delt inn i seksjoner. Edit: Ikke hold for eksosmunningen for lenge, da risikerer du å lage hull selv hvis trykket blir stort nok Endret 22. september 2005 av Erik Braseth Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Det blir oftest hull i bakre potta, så se der først. Gjerne der røret forfra går inn i potta. Vanligvis vil det lønne seg å bytte hele potta. Den er ofte rusta i stykker innvendig når det kommer hull gjennom. Prisen varierer veldig avhengig av bil; fra ca 300kr til ca 3000kr. Du får håpe at din er i den billigste gruppa under 1000kr. Bakre potte er lett å bytte selv. Spander noen tiere ekstra på å kjøpe nye klemmer, slik at du bare kan skjære av de gamle rustne. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Ok, tusen for svar alle sammen. Tror ikke jeg er "handy" nok til å fikse det selv. Er som sagt veldig dårlig på bil-mekking og slikt. Men nå vet jeg hvertfall hvor mye det ca kan komme til å koste ...og så må man jo legge til arbeidskostnader... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå