Gå til innhold

Kjøp av "del PC" - trenger hjelp til valg av deler

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen kunne finne deler til en PC fra ca 90-tallet som kan oppkobles til bredbånd og kjøre på win98. (finn.no eller butikker hvor det er billig, helst med postoppkrav - Bor i oslo)

Så rask som mulig til så billig pris som mulig, delene må fungere fint.

Skal ha det som skoleprosjekt (9. klasse) så jeg har ikke veldig mye å rutte med, men tenkte meg en HDD på omtrent 20GB, 128mb ram og over 300MHz prosessor (helst amd), gjerne litt kraftigere om ikke pris blir mye høyere.

Har også lyst til å kjøre en linux distro på den (i så fall - hvilken anbefales, har lyst på gentoo, men er det for "tungt"? er linux noob...)

På forhånd takk

(Doing it mostly for the fun...)

Edit: Helst usb og firewire

Edit2: Går for høyere RAM

Endret av NorthThe_Great
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Så vidt jeg vet får du ikke kjøpt "nye" komponenter fra 90-tallet over disk, dette er alt for sært. Det finnes imidlertid mange brukte pc-er tilgjengelig gratis eller til noen få hundrelapper. Foreslår at skaffer deg en eller flere gamle pc'er og setter sammen noe brukbart ut fra dette. Å kjøre Win98 vil jeg ikke anbefale. Kjør W2k eller linux.

Endret av hsiverts
Lenke til kommentar

Hater w2000...

Kan jo kjøre på både linux og win98... Hvilken linux distro? Gentoo?

Jeg mente forresten ikke brukte datakomponenter over disk, men billige komponenter som kan settes sammen med brukte deler fra 90-tallet...

Finner få brukte PC'r fra 90-tallet... Hjelp..?

På forhånd tusen takk

Endret av NorthThe_Great
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...