Heineoen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hei! Har hatt veldig mye kuss med min Neon i det siste.. Siste er at Startern, topppakningen samt hele bremseopphenge bak må byttes. Jeg har en 1997 mod. Ny så koster en starter 2500kr. Jeg kan få en brukt som har sittet på en Stratus 1996 mod til 500kr. Tror dere dette kan være lurt? Eller kan den være så slitt at det er dumt å kjøpe den? Takk! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Personlig ville jeg nok kjøpt den brukte starteren - startere holder vanligvis lengre enn bilen. Hvis forhandleren er seriøs har han testet om den virker, og det vil antagelig være mulig å levere den tilbake hvis den viser seg å være ødelagt. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Så hvis den virker så, virker den på en måte.. Da holder den troelig lenge? Er det mulig å se slitasje på en slik del? Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 du kan kjøpe 5 brukte startere for prisen av én ny. Kjøp den nye starteren, åpne den og puss rent og den blir sikkert (nesten) like god som ny. Kjøper du av en hugger så kan det hende at startmotoren er overhalt Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Kjøpte brukt startmotor til Volvoen min når min gikk til dundas.. Og den fungerer utmerket! Ikke noe tull der ihvertfall.. edit: startern gikk til dundas i Telemark.. Måtte komme meg hjem.. slitsomt å dytte Men kjørte hjemmat over da, ser et skilt "opphugger" eller no, svinger innom.. 250,- kroner fattigere så hadde jeg en nesten ny starter som var flere ganger bedre enn den jeg hadde.. Så rett hjem, parkere i garasjen kl. 01 om natten, og kl. 03 var alt i orden.. Endret 23. september 2005 av ZyreX Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 jupp, ingen problemer i å handle brukt starter.. sparer enormt mye penger på det. selv bruker jeg å handle deler i fra opphøggere som er med i www.bruktbildeler.com databasen eller NBF, da har man en viss garanti på at de er seriøse. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 edit: startern gikk til dundas i Telemark.. Måtte komme meg hjem.. slitsomt å dytte Da var det bestilt... 600kr inkl. moms.. Bilen hadde gått 93.000km Bilen starter i fart på gir... Men det er vell forstatt starteren som er problemet... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Er vel det, ja.. Min bukka under etter 295.000 km Slitte børster i startern. Sa bare Klakk når jeg vrei på nøkkern, prøvde også å slå på den med noe hardt, men hjalp ikke.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Min også lager slik klikke lyd... Min gikk etter 125.000km Tror også den kortsluttet batteriet før den tokk kvleden... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 jupp, startere kvelder etter en viss periode.. min gikk etter ca 350 000 km.. og den ble svidd.. tilslutt klarte den ikke å hive rundt motoren med starthjelp en gang:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå