MiSP Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Jeg har tenkt å gå til inskaffelse av et nytt headsett snart, og har egentlig ingen anelse om hva jeg skal velge. Jeg skal prøve å liste kriterier og slikt her. Prisområde: Ikke en krone over 1500, helst godt under det. Bruksområde: Det skal brukes hovedsaklig til spilling, men også til musikk (Creative Zen Touch). Må derfor gå an å ta med seg (jeg har sett hodetelefoner som faktisk er litt for store til det). Lydkvalitet: Jeg er nok ikke av de mest kresne her, men litt krever jeg. Det skal være rimelig god kvalitet på lyden, den må ha et bra frekvensområde (regner med at det er et must når man spiller spill som Battlefield 2 og hører eksplosjoner i bakgrunnen dypt i bassregisteret). Skal ikke være noe spesielt overtydelig fokusering på et bestemt frekvensområde. Litt skader ikke, men absolutt ikke for mye. Det skal helst kunne gjengi detaljer i musikken, som dostojevski så greit sier i sin sticky her på forumet. Lydisolasjon: Her er jeg litt kresen. Den skal ikke slippe verken ut eller inn mye lyd. Inn selvfølgelig fordi jeg ikke vil høre så mye annet enn det jeg hører på, og ut fordi jeg ikke er den eneste som ikke liker å høre på musikken til andre folk på bussen. Komfort: Jeg vil ha klokker, som det sikkert kom frem av ovenstående punkt, og de skal ligge helt rundt ørene. Kanskje litt vanskelig for andre å bedømme der, ørestørrelsen er jo sterkt varierende fra person til person. Kvalitet: Joda, de skal helst føles grei ut kvalitetsmessig, men så lenge de ikke går i stykker av ingenting, er jeg fornøyd. Effektivitet: De skal ikke være for tungdrevne. Jeg skal ha muligheten med mp3-spilleren min (Creatve Zen Touch) til å skru ganske godt opp, hvis jeg vil. Andre finurligheter: Siden det skal brukes primært til spilling, er det kjekt om det har mikrofon, men det er ikke et absolutt must, om det i det hele tatt finnes noe med mine kriterier og mikrofon i mitt prisområde. Denne må i så fall gå an å ta av (jeg vet ikke om det er noe som går an i det hele tatt), siden jeg skal bruke dem til mer enn spilling. Ser litt teit ut med et headsett med mikrofon på bussen... Surround er heller ikke noe jeg må ha, man får vel ikke noe bra der innenfor min prisramme uansett. Jeg vil gjerne ha volumkontroll på ledningen. Så, fint om dere kan komme med litt forslag til forskjellige headsett, jeg har nesten ikke peiling i det hele tatt. Jeg har kanskje gitt intrykk av at jeg er litt mer kresen enn det jeg egentlig er, men dere får nå se på prisantydningen min og ta det ut ifra det. På forhånd takk! Endret 24. september 2005 av MiSP Lenke til kommentar
Bøtta Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 KOSS har alltid bra headsett Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 KOSS har alltid bra headsett Jo, takk for det, men kunne du tenke deg å utdype litt? Modell, spesifikasjoner etc? De Koss'ene jeg har prøvd har alt for mye bass, og de var ikke lukket (og lakk derfor enormt med lyd). Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Beyerdynamic DT770 pro oppfyller mange av kravene dine, men ikke alle. De er noe store til bruk ute og med en følsomhet på 80 ohm kan de kanskje være noe tunge for en mp3-spiller å drive. Er forresten veldig enig med det du skriver om Koss. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 koss lider vel litt av "fjortislyd" mye bass, grumsete lyd og generelt sett dårlig byggekvalitet.. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Det er mulig at jeg kjøper et skikkelig headsett for spilling, og så bare kjøper noen greie plugger som jeg kan ha til mp3-spilleren min. For å være ærlig, tror jeg at jeg ville vært litt for redd for et headsett til 1500 til at jeg hadde stæsjet det i sekken min... Så, hvordan ligger da Beyerdynamic DT770 Pro an da? Edit: 5 - 35000 Hz! Sykt... Edit 2: Det var visst disse som hardware skrev om i denne artikkelen ja... De hadde jo seriøst vært noe å vurdere! Skjønt det hadde vært kjekt med mikrofon... Endret 23. september 2005 av MiSP Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har du penger er DT770 en utrolig morsom hodetelfon til pc bruk. Hpx.no har den til kampanjepris, tror den kommer på rett under 1500,- ink. frakt. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Har du penger er DT770 en utrolig morsom hodetelfon til pc bruk. Hpx.no har den til kampanjepris, tror den kommer på rett under 1500,- ink. frakt. Jeg gjetter at det var du som skrev denne erfaringen? Hva mener du med morsomme? Og hvor lenge vil de ha kampanjetilbud? *nervøs, vil ha disse!* Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Stemmer at jeg har skrevet den erfaringen ja. Med morsomme mener jeg at jeg sitter å gliser når jeg ser film/spiller. Blir hele tiden overrasket over hvor dyp og lite forvrengt bassen er, samtidig som resten av frekvensområdet er en fryd å høre på. Vet ikke hvor lenge kampanjetilbudet til hpx.no varer. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Stemmer at jeg har skrevet den erfaringen ja. Med morsomme mener jeg at jeg sitter å gliser når jeg ser film/spiller. Blir hele tiden overrasket over hvor dyp og lite forvrengt bassen er, samtidig som resten av frekvensområdet er en fryd å høre på. Vet ikke hvor lenge kampanjetilbudet til hpx.no varer. Jeg har nå sendt mail til dem, og spurt hvor lenge det varer. Sitter og sikler over spesifikasjonene og tester nå, tror jeg må ha disse... Edit: Hvor lenge har kampanjetilbudet vart hittil? At det ikke slutter i dag, liksom... Endret 23. september 2005 av MiSP Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 KOSS UR 30 er et kjempe godt headsett. Man blir ikke sliten av å ha det på lenge og gir kvilitetslyd Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 KOSS UR 30 er et kjempe godt headsett. Man blir ikke sliten av å ha det på lenge og gir kvilitetslyd Det var ikke så spesielt dyrt, jeg er litt skeptisk... Har et headsett til 350 selv, og det er ikke av de beste for å si det slik! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 KOSS UR 30 er et kjempe godt headsett. Man blir ikke sliten av å ha det på lenge og gir kvilitetslyd DT770 pro, som vi diskuterer er i en helt annen klasse enn Koss UR30 Tro meg, jeg har hørt begge. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 KOSS UR 30 er et kjempe godt headsett. Man blir ikke sliten av å ha det på lenge og gir kvilitetslyd DT770 pro, som vi diskuterer er i en helt annen klasse enn Koss UR30 Tro meg, jeg har hørt begge. Da er i hvert fall det klarert. Hva annet skulle man egentlig vente? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ser litt teit ut med et headsett med mikrofon på bussen... :!: :!: har tenkt den tanken så mange ganger.,..men greia er å senke micen ned forran munnen,og deretter synge med sangen eller leke helikopterpilot Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Jeg bruker Sennheiser PC150 ved pcen, hadde et Koss R55b men det er ikke noe serlig i forhold for mye bass uklar på høye frekvenser og dårlig byggekvalitet + at man får veldig 4 kanta ører ved og bruke dem. Disse Sennheisererne jeg bruker nå spiller god bass og god mellomtone men jeg synes det mangler litt diskant, jeg har mistet dem ned fra pulten flere ganger men de er like hele, ikke noe galt, micen er også utrolig bra. Firkanta ører får man utrolig nokk ikke av dem. Veldig bra headsett til pc bruk. På Ipoden bruker jeg Sennheiser PX200 og de spiller veldig god mellom tone og diskant men har dårlig bass (dette plager ikke meg, men i bunn og grunn det er litt lite) De sitter relativt godt er lette og tilpasse, det er noen som klager på at de ikke "passer" ordentlig til øra og da går jo lydkvaliteten ned (det vil si at de ikke sitter optimalt på øre) Dette er ikke noe stort problem for meg men noe større puter hadde sikkert ikke gjort noe. Blir litt svett i øra og ha dem på over lang tid. De lekker overhodet ikke noe lyd ut, det er isåfall veldig lite. Fint headsett til MP3 spillere hvis du liker klar lyd og ikke er helt avhengig av mye bass. Har akkurat kjøpt meg Sennheiser PMX60 disse skal jeg også bruke til ipoden men når jeg sykkler (For ikke pressa PX200 under hjelmen) Har brukt ørepropper før men det orker jeg rett og slett ikke mer. De hadde betydelig mer bass en PX200 litt i overkant synes jeg, og siden det er slike headsett med bøyle som går bak hodet så sitter de ikke veldig godt intill øret så lyden blir ikke så skarp, de lekker en del lyd omtrent som PX100 kan jeg tenke meg. Du får ikke firkanta ører av dem pga at de sitter litt slækt som jeg har nevnt. Men alt i alt et bra MP3 spiller headsett, og velge mellom disse og PX200 eller PX100 er vel litt smak og behag. Hvis du velger Sennheiser PC150 ved pcen så kan du velge et av de 3 andre til mp3 spillern din og fortsatt holde deg under 1200kr. Hvis jeg har sagt noe feil eller er helt på jordet, Si ifra! Endret 23. september 2005 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hvis du velger Sennheiser PC150 ved pcen så kan du velge et av de 3 andre til mp3 spillern din og fortsatt holde deg under 1200kr. Du har jo et godt poeng der ja... Men jeg er allikevel håpløst forelsket i Beyerdynamic DT770 Pro! De ser bare så utrolig... Kraftige ut! Robuste! Og det liker jeg... Edit: Ser at HPX har tilbud på både DT 770 Pro og DT 990 Pro Hva er forskjellen? Endret 23. september 2005 av MiSP Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvis du velger Sennheiser PC150 ved pcen så kan du velge et av de 3 andre til mp3 spillern din og fortsatt holde deg under 1200kr. Du har jo et godt poeng der ja... Men jeg er allikevel håpløst forelsket i Beyerdynamic DT770 Pro! De ser bare så utrolig... Kraftige ut! Robuste! Og det liker jeg... Edit: Ser at HPX har tilbud på både DT 770 Pro og DT 990 Pro Hva er forskjellen? jeg skjønner at du ble helt betatt Beyerdynamic DT770 Pro, hadde verdt utrolig gøy og få testa dem. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Hvis du velger Sennheiser PC150 ved pcen så kan du velge et av de 3 andre til mp3 spillern din og fortsatt holde deg under 1200kr. Du har jo et godt poeng der ja... Men jeg er allikevel håpløst forelsket i Beyerdynamic DT770 Pro! De ser bare så utrolig... Kraftige ut! Robuste! Og det liker jeg... Edit: Ser at HPX har tilbud på både DT 770 Pro og DT 990 Pro Hva er forskjellen? DT990 er en åpen konstruksjon, det vil si at lyd slipper inn og ut fra klokkene. Med DT770 forstyrrer du ikke folk rundt deg, og du blir heller ikke forstyrret. Tro meg, samboeren kan stå bak meg å skrike uten at jeg reagerer når jeg bruker mitt par. DT990 slipper lyd ut til omgivelsene og du hører bedre lydene rundt deg. Den lydmessige forskjellen står egentlig greit beskrevet på sidene til hpx.no. edit: DT990 har såpass høy imperdans (250ohm) at et lydkort ikke kan drive dem til sitt fulle potensiale. Endret 24. september 2005 av Peterman Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Jeg leste et sted at du burde ha et 24-bits lydkort for å få utnyttet DT770 til sitt fulleste. Er det sant? Jeg har lydkort integrert i MSI K8N Neo4-F (RealTek ALC850), det er bare 16-bits... Edit: Jeg har hørt at lukkede hodetelefoner er en ganske annen opplevelse enn åpne. Kan noen forklare dette, er det positivt eller negativt? Eller er det noe man er nødt til å høre? Endret 25. september 2005 av MiSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå