Gå til innhold

Det vanskelige valget


jrommen

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første bærbare og står igjen med 3 følgende modeller, klarer ikke å bestemme meg.

 

Dell Inspiron 4150. P4 1.8 ghz, 256 mb ram, Ati Radeon 32 mb, 40 gb hdd, DVD/CDRW. Overkant av 19000

 

Zepto 2002. P4 1.6 / 1.7 ghz, 256 mb ram, Geforce 4 32 mb, 20 / 30 gb hd, DVD/CDRW. Overkant av 19000

 

Toshiba P4 1.7 ghz, P4 1.7 ghz, 256 mb ram, Ati Radeon 16 mb, DVD / DVD/CDRW. 15500 på tilbud på en side (husker ikke hvor dette var, finner heller ikke tilbake dit).

 

Har tenkt å ha med denne i militæret. Den skal kunne klare det meste, spiller ikke mye men når jeg en gang i blandt er på lan skal jeg kunne spille cs, quake3 etc.

 

Hvilken burde jeg velge? Kan noen anbefale det ene eller det andre og gi meg råd blir jeg utrolig glad!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gått for Zepto, da disse folkene virker som trivelige personer som setter kunden i høysetet.

 

Merk, jeg har bare hatt e-post kommunikasjon, de har alltid svart under 30 minutter etter at jeg sendte e-post, og dette var på kvelden etter kl 21.00

Lenke til kommentar

Smaksak egentlig - vet ikke hvordan støynivået er på Dell og Zepto - men i militæret er det kanskje ikke verdens største problem..

Dell'en tipper jeg vil være raskere ytelsesmessig - både pga. raskere pros, 5400 rpm disk. (mye raskere brenner også). Skjermkortene er nok relativt like ytelsesmessig, radeon bedre bildekvalitet, bruker mindre strøm.

 

Sjekk også Compaq EVO n800v - selges for ca 19500,- rundtomkring m/ 15.1" Sxga+, 30 gb disk, 32 mb radeon 7500, dvd/cdrw , usb 2.0

Lenke til kommentar

dell har jeg svært dårlig erfaringer med, spesielt når det gjelder kundebehandling!!

 

zepto virker som et godt merke, på kvalitetsmessig og på service-siden...jeg må jo selvfølgelig legge til at jeg ikke har noen personlige erfaringer med zepto...

 

toshiba har solide maskiner, men jeg synes de ofte blir litt for dyr når det gjelder pris/ytelse...

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-16 10:21, Kvalen skrev:

Krister: Har du ikke sagt tidligere, at du er fornøyd med Dell sine maskiner? Eneste du syter om er kundebehandlingen??


 

jeg har sagt at jeg er fornøyd med den maskinen jeg har nå, og at jeg ikke har hatt noen problemer med den...den forrige maskinen jeg hadde(i8100) var den verste maskinen jeg noengang har vært borti, men det var nok en "mandagsmaskin" som jeg ikke klandrer dell for...men det virker på meg som om dell sine maskiner har en litt høyere feilprosent enn andre maskiner! men som sagt, min i8200 har fungert meget bra i de månedene jeg har hatt den...

 

...grunnen til at jeg kun "syter" om kundebehandlingen er at jeg har lyst til å gjøre flest mulig oppmerksom på at ved å kjøpe maskiner fra dell, så risikerer man å oppleve forferdelig kundebehandling!

 

de feilene jeg har opplevd hardware-messig på dell-maskinene kan kanskje ha skjedd med et hvilket som helst selskap, men den kunebehandlingen jeg har vært utsatt for ved flere tilfeller, av svært mange personer i dell tyder på at dell har et problem som stikker adskillig dypere enn at "en dårlig kundebehandler har en dårlig dag"...

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-16 12:24, krister461 skrev:


...grunnen til at jeg kun "syter" om kundebehandlingen er at jeg har lyst til å gjøre flest mulig oppmerksom på at ved å kjøpe maskiner fra dell, så risikerer man å oppleve forferdelig kundebehandling!


de feilene jeg har opplevd hardware-messig på dell-maskinene kan kanskje ha skjedd med et hvilket som helst selskap, men den kunebehandlingen jeg har vært utsatt for ved flere tilfeller, av svært mange personer i dell tyder på at dell har et problem som stikker adskillig dypere enn at "en dårlig kundebehandler har en dårlig dag"...


mvh

krister


 

Som jeg har nevnt tidligere, det er IKKE vanskelig å bestille en maskin fra Dell. Dersom du er usikker på konfigurasjon, og/eller trenger en kontaktperson for leveringsspørsmål el.l. er det bare å ringe.

 

De ALLER fleste opplever ikke dette som et problem, men siden vi bygger maskinene slik du vil ha dem, og siden det er mennesker som jobber i Dell, vil det skje feil i fremtiden også. Det eneste jeg kan love er at Dell vil gjøre det ytterste for å unngå feil, og at de vil rette dem opp om de allikevel oppstår.

 

Hvis man ser på de meldingene du har lagt inn her er det rimelig klart hva du synes om Dell, men jeg kan bare gjenta at den kundebehandlingen du har fått ikke er normal hos Dell - og at jeg er tilgjengelig (privat melding) dersom det oppstår problemer. Men bruk kontaktinformasjonen fra signaturen min først.

Lenke til kommentar

nils: tror du hadde blitt en god president jeg! kanskje du og herr Hagen kunne styrt ilag?;)

 

delldude: jo, jeg skjønner at i prinsippet skal det ikke være noe vanskelig å bestille en maskin fra dell...men, allikevel så ble det helt vanvittig vanskelig for meg å bestille! jeg var aldri usikker på konfigurasjon eller noe lignende...jeg sendte en mail som gikk igjennom hele konfigurasjonen linje for linje, men allikevel presterte dell å gjøre feil, gang på gang!

 

selvfølgelig er det mennesker som jobber i dell, og alle kan gjøre feil, men det får da være måte på!!

 

tror du biter over litt for mye når du lover at dell gjør sitt ytterste for å unngå feil, men jeg beundrer sånne ildsjeler som deg!;)

 

jeg går forøvrig også utifra at jeg ikke har opplevd noen "normal" kundebehandling fra dell sin side...hadde det vært tilfellet så hadde nok dell vært konk for lenge siden...MEN, hvis jeg hadde visst at det bare var en ørliten sjanse for å bli utsatt for en slik kundebehandling hadde jeg tenkt meg langt og lenge om, før jeg bestilte en maskin fra dell!

 

kanskje jeg sender deg en privat melding hvis det oppstår flere problemer...kontaktinformasjonen i signaturen din har jeg prøvd mang en gang før!;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

hei krister og delldude etter og ha lest mange av diskusjonene her har jeg funnet ut at ganske mange slutter med at dere diskuterer.

kan dere ikke heller lage en link der dere kan krangle for og mot dell og la oss andre slippe de samme argumentene for hundrede gang.

det er bare et tips altså

Lenke til kommentar

beklager dette, jeg skal prøve å la det la være å ødelegge tråder på den måten...

 

...grunnen er at jeg har vært igjennom et helvett med dell, og jeg blir litt frustrert og engasjert når det er kundebehandlingen til dell som blir diskutert!;)

 

...jeg er selv lei av tråder som bare ender opp i amd vs intel-, mac vs pc- og ati vs nvidia-diskusjoner osv...mens selv så bidrar jeg til for og mot dell-diskusjoner, som sikkert er like boring for alle som ikke bryr seg! skal prøve å holde meg litt i skinnet fremover!;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...