Gå til innhold

Strippe windows xp

Siq123

Anbefalte innlegg

Har ofte sett folk som stripper windows xp så ned at det tar ca. 60-90 MB ram etter installasjon av nødvendige programmer. Dette er jo mindre enn xp bruker etter en helt clean install. De har ofte ingen eye-candy, men jeg er bare ute etter et raskere og lettere xp...

Noen som vet om noen guider til dette evt. programmer (ikke shareware) som kan hjelpe meg?

Har ikke klart å finne noen selv :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke et program som heter nLite (bare søk på google etter det). Der kan du fjerne alle programmer du ikke trenger, slik at du bare sitter igjen med "clean" Windows. Så kan du slå av alt av eye-candy, stoppe alle unødvendige servicer.

Neon tips jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar

hmm... vet ikke om det var programmet for meg (nlite).. kan bare endre på installasjons cd-en virker det som, og jeg har bare en oem versjon på cd :(

virker det på oem cd-er?

skjønner jo at jeg må kopiere innholdet over, men virker det, siden den allerede er bygget for "min" pc?

Endret av art3mis
Lenke til kommentar

Skru av tjenester: Black Viper

Lage installasjons-CD (med nLite): Se lenke i signatur

De har ofte ingen eye-candy, men jeg er bare ute etter et raskere og lettere xp...

Start | Kontrollpanel | System | Avansert | Innstillinger-knappen under Ytelse | Tilpass for ytelse (eller noe i den duren, bruker engelsk versjon :!: )

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...