Golky Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Er det noen som har noen bra tips til hva som funker mot dugg på rutene... Har irritert meg grovt over dette problemet lenge nok nå. Funker disse anti dugg sprayene og klutene man får kjøpt på biltema og sånn, eller er det noe annet triks som kanskje funker bedre? Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 FogX fås kjøpt hos de fleste bilrekvisita og bensinstasjoner, tror det er en gul flaske (Hvis ikke det var RainX da) Isåfall så er den svart Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Den gule flaska er RainEx Og den funker som faen. Har ikke testa FogEx. Ofte hjelper det endel hvis du bare vasker vinduene dine skikkelig. For å ta et eksempel så dugger et møkkete baderom-speil mye lettere enn et som er rent. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Sørg for at bilen din er tørr innvendig (matter, tepper osv), vask rutene og fyr på med aircondition hvis du har det Har ikke prøvd noen vidundersprayer, men det enkle er ofte det beste. Fyr på full varme, åpne rutene på begge sider en liten cm og duggen forsvinner fort som fy (i bilene jeg har hatt iallefall) Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 men det enkle er ofte det beste. Fyr på full varme, åpne rutene på begge sider en liten cm og duggen forsvinner fort som fy (i bilene jeg har hatt iallefall) Er det jeg også gjør. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Fikk et tips av kjørelærern min om å åpne ene bakruta en liten glipe. Det funker fett.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Sørg for at bilen din er tørr innvendig (matter, tepper osv), vask rutene og fyr på med aircondition hvis du har det Har ikke prøvd noen vidundersprayer, men det enkle er ofte det beste. Fyr på full varme, åpne rutene på begge sider en liten cm og duggen forsvinner fort som fy (i bilene jeg har hatt iallefall) Godt råd samt at det skal veldig lite til for å stile inne klimanlegget riktig så er problemet vekke. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 henger meg på og sier at aircondition/klima er KONGE mot dugg.. Dog ikke alle som har dette. Min bil er duggfri på 30 sek med aircondition på. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Tror jeg vil støtte opp om det som kan gjøres med grunnen til at det dugger. Om du har mye fukt i teppene, feks. vil det aldri slutte å dugge, selv om du smører alt mulig på rutene. (det hjelper ei stund, men duggen kommer tilbake) Sørg for å få tørka opp bilen skikkelig. T'Weed Lenke til kommentar
Launch Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 AC fjerner dugg effektivt ja, men ikke alle biler har det Henger meg på Fog-X som de har på mange bensinstasjoner. Det er ei svart flaske, har brukt det middelet på min og mine foreldre sine biler, har fungert veldig bra på alle 3. Har du muligheten til det så kan du jo prøve å sette bilen i en garasje og få den tørket med en bra ovn eller flere, da MÅ mattene ut og sett dørene åpen Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Passe på og lufte litt når du har damebesøk i baksete... :!: Lenke til kommentar
Golky Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Passe på og lufte litt når du har damebesøk i baksete... :!: Haha, ja det tenkte jeg ikke på... Hehe men tusen takk for alle svar . Da vet jeg i hvertfall hva jeg kan gjøre neste gang det er fullt av dugg. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har bilen din pollenfilter må du huske å bytte den en gang i blandt er filteret tett dugger bilen lett. Lenke til kommentar
Golky Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Har bilen din pollenfilter må du huske å bytte den en gang i blandt er filteret tett dugger bilen lett. Hmm pollenfilter... Har jeg det på opel vectra 91 mod? (jeg har ikke peiling) Hvor sitter det isåfall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå