Gå til innhold

hvilken chipsetkjøler og vga-kjøler? ?

kammiz

Anbefalte innlegg

kan jeg bruke denne chipsetkjøleren:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J

på dette hovedkortet:

http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_s...TYPE=LP&SITE=US

??

og kan jeg bruke denne vgakjøleren:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

på dette skjermkortet:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6889

og hvis ikke, hva slags alternativer har dere? Jeg vil ha det så stille som mulig!

hva er northbridge? er det en standard som alle hovedkort har? :dontgetit:

Endret av kammiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den northbridge kjøleren (som forøvrig er svært bra, har montert 2 stykk selv) skulle nok passe på det hovedkortet, som har NB bak pci slottene såvidt jeg kan se, så lenge du ike har et svært langt kort i ett av pci-sporene (eks lydkort o.l.).

Skjermkortkjøleren vet jeg ikke helt om passer, men, hvis den gjør det, tror jeg ikke du kan bruke både den og northbridge kjøleren, fordi det kan se ut som om de to vil kollidere når begge to er montert, pga northbridge'en sin plassering på hovedkortet. kan ta feil her seff, men utifra det jeg kan se på bildet av hovekortet ditt kan det virke slik.

Lenke til kommentar

du har nok rett i det med vga-kjøleren.. at det kan kræsje.. men nå er det hovedsaklig chipsetviften som bråker.. 6000rpm.. sukk. hehe.. vga-viften støyer ikke så mye at det høres egentlig. får prøve passiv chipset-kjøler i første omgang.. :)

the quest for a quiet computer! :D

Endret av kammiz
Lenke til kommentar

Nei, en kjøler laget for northbridge den vil ikke kunne kjøle et grafikkort tilstrekkelig.

Hvis du vil ha en bra kjøler til skermkortet, som ikke lager støy (hørbar ihvertfall), kan jeg tryght anbefale DENNE skjermkortkjøleren. Den er så godt som lydløst, så lenge du ikke sitter med hodet inni kabinettet :yes: . Skulle passe utmerket på skjermkortet ditt, og vil heller ikke komme i veien for northbridge-kjøleren. Og hvis du senere bytter skjermkort, vil du kunne bruke denne kjøleren på det nye skjermkortet også. Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

tja, jeg kjøpte to sånne northbridgekjølere jeg da.. :) satte et skjermkortet også.. det var helt identiske vifter på hovedkort og skjermkort, bortsett fra at den på skjermkortet gikk mye mye mye tregere.. så hvis den er bra nok til hovedkortet så er den bra nok til skjermkortet.. og ryker det, tja, så får det bare ryke.. :) da har jeg prøvd.. kjøpte tross alt det aller billigste skjermkortet, fordi jeg aldri spiller.. dette er en maskin som kun står og laster ned.. nå er det uansett dønn stille.. :D

jeg har DENNE på cpu, DETTE kabinettet og DENNE strømforsyningen.. :D så må jeg ha noe bedre på skjermkortet, så kjøper jeg den viften du anbefalte.. :) jeg bare hadde ikke råd akkurat nå. :)

Endret av kammiz
Lenke til kommentar
Nei, en kjøler laget for northbridge den vil ikke kunne kjøle et grafikkort tilstrekkelig.

Hvis du vil ha en bra kjøler til skermkortet, som ikke lager støy (hørbar ihvertfall), kan jeg tryght anbefale DENNE skjermkortkjøleren. Den er så godt som lydløst, så lenge du ikke sitter med hodet inni kabinettet :yes: . Skulle passe utmerket på skjermkortet ditt, og vil heller ikke komme i veien for northbridge-kjøleren. Og hvis du senere bytter skjermkort, vil du kunne bruke denne kjøleren på det nye skjermkortet også. Anbefales :thumbup:

Har prøvd Chipsettkjølere på Skjermkort og dette har gått bra, da på GF3 TI500 kort, så regner med at et X300 ikke skal produsere så mye mer varme, heller mye mindre enn et GF3 TI500. Brukte også langt mindre kjølere også, men det er lov å prøve, men da følg med temp og blir det for høg så slå av og demontere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...