Kjellis Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Noen som har link til guide eller info om peltierkjøling? Er det bra effekt på peltierkjøling? -Vurderer å byttte ut vannblokka mi med en med peltierelement under. ________________________ xp2000+ AMD Pro Waterkit Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Peltier er effektivt og farlig (se http://www.ocshoot.no) http://www.swiftnets.com/socketsealing.htm Her får du informasjon angående isolering ^ Lenke til kommentar
Brainar Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg har også tenkt på å kjøpe meg en peltier til min xp2000@2235 men jeg har ikke peiling hvor mange watt det skall være på den. jeg har tenkt på en på 226W Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 .....og så må man vel ha ekstra strømforsyning hvis en skal benytte peltier (tror jeg) - mere varme og viftestøy! -Jeg kikka på linken om isolering fra mr.Tresprit, blir mye silikon-"søl"! Hvordan er det å fjerne all silikonen og grease'n når en skal selge cpu'n senere? ...kan bli vanskelig å selge brukt hk og cpu når de er full av silikon og grease! [ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-08-16 00:51 ] Lenke til kommentar
daho Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 00:43, Kjellis skrev:.....og så må man vel ha ekstra strømforsyning hvis en skal benytte peltier (tror jeg) - mere varme og viftestøy!-Jeg kikka på linken om isolering fra mr.Tresprit, blir mye silikon-"søl"! Hvordan er det å fjerne all silikonen og grease'n når en skal selge cpu'n senere?...kan bli vanskelig å selge brukt hk og cpu når de er full av silikon og grease!<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-08-16 00:51 ]</font> man gjør som regel ikke det hvis man skal selge det etter på. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 01:23, daho skrev: Quote: Den 2002-08-16 00:43, Kjellis skrev: .....og så må man vel ha ekstra strømforsyning hvis en skal benytte peltier (tror jeg) - mere varme og viftestøy! -Jeg kikka på linken om isolering fra mr.Tresprit, blir mye silikon-"søl"! Hvordan er det å fjerne all silikonen og grease'n når en skal selge cpu'n senere? ...kan bli vanskelig å selge brukt hk og cpu når de er full av silikon og grease! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-08-16 00:51 ]</font> man gjør som regel ikke det hvis man skal selge det etter på. Da blir det et dyrt kjølesystem! (hvis man ikke får solgt det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå