Gå til innhold

Register overvåking, lagring og sletting

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal lage et program for å undersøke om det er kommet en ny nøkkel i registeret. Har \software\ i registeret og om det endres til feks \software\test1 og \software\test2 så er jeg intressert i å få ut to strenger med innholdet test1 og test2. Noen som vet hvordan det kan gjøres?

Vil også ha en mulighet for å se om en nøkkel er fjernet igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noe erfaring eller peilig på dette?

Jeg har funnet RegEnumKeyEx, virker som den vil gi ut resultatet jeg er på utkikk etter, men problemet er å få lagt inn nøkkelen('software\PDF') inn i RegEnumKeyEx og hvordan en skal få resultatet fra RegEnumKeyEx. Probemet er egentlig HKEY og bruken av peker.

Noen som vet hvordan dette kan løses??

Lenke til kommentar

Det finnes allerede registry-overvåkings programmer på markedet, og jeg er enig med tasle at du bør se på en av disse først.

Hvis du ønsker å gjøre noe med Registry fra Delphi, anbefaler jeg at du ser på TRegistry (bruk Help i Delphi). Du må fortsatt bla gjennom alle 5 RootKey verdier hvis du skal scanne hele Registry, men dette ser jeg ikke som et stort problem. Bruk GetKeyNames for å få tak i alle nøkler under en bestemt nøkkel eller rootkey. Bruk GetValueNames for å få navn på alle verdier.

Når det gjelder Windows API funksjon RegEnumKeyEx, må du først åpne Key og få tak i key handle, dette gjør du via RegOpenKeyEx. Unntak er hvis du skal jobbe med en av RootKeys, da bruker du predefinert verdi, for eksempel HKEY_CLASSES_ROOT.

Så i ditt tilfelle - RegOpenKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, 'software\PDF'....) gir deg en handle til software\PDF key-en (kan hende at du må definere en PChar variabel og sette den til 'software\PDF' for å kunne kjøre dette). Etterpå bruker du RegEnumKeyEx mange ganger for å få navn på subkeyene, en etter en.

Men som sagt, anbefaler jeg Delphi klasse TRegistry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...