Vågebu Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tatt med HP Photo"smart" 320, egentlig veldig kjipt kamera. Tatt med Pentax K2, filmbasert speilreflekskamera. Et strå i hagen, tatt med Pentax K2. Er det noen som vet om det er mulig å bruke gamle Pentax-objektiver på nyere kameraer som EOS? Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Er det noen som vet om det er mulig å bruke gamle Pentax-objektiver på nyere kameraer som EOS? Du har ikke vurdert Pentax sine dSLR da? (*istDS/DS2, *istDL) Det er noen tråder på akamforumet de siste dagene som omhandler dette. ta en titt på de. Første bildet har fine farger og en nydelig solnedgang - eneste minus er kraftledningen. Dette er vel muligens subjektivt, men jeg gjør mitt ytterste for å unngå kraftledninger, stolper, skilt, osv. i landskapsbilder... med mindre det er en bevisst komposisjon med disse tingene. Så derfor synes jeg at ledningene og stolpen ødelegger litt. Bilde nr. 2 har muligens litt mye tomrom i toppen, kunne kanskje ha beskjært mye av himmelen og fått ett mer panoramapreg på bildet? Ett eller annet i bildet gjør også at det virker skjevt. Nydelige farger i dette bildet også! Bilde nr. 3 kunne muligens ha vært litt croppet for å fjerne stråene som er nederst til høyre og venstre - de skaper litt uro i bildet. Dette er forøvrig bare litt småplukk fra meg, og jeg er ingen fullbefaren fotograf - bare en glad amatør. Stå på. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Bedre sånn? Er bare en glad amatør som har fått tak i et gammelt kamera. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ble nesten litt for mye crop Håper det er greit at jeg prøvde meg litt frem med bildene din (hvis ikke, si ifra så skal jeg fjerne de ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå