Vice Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Burde det ikke vært en "karantenetid" når man oppretter ny bruker? Dvs. dersom jeg oppretter en ny bruker/konto så må jeg vente i feks. 24 timer før jeg kan poste noe. På denne måten unngår man endel misbruk av nye kontoer som feks. spam og "forhastede" innlegg. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dette var egentlig ikkje dumt. Men viss man snur det om litt. Viss en person har store problemer med pcen og MÅ fikse det raskt.. Finner dette forumet. Men må vente til neste dag med å få lov å spørre om hjelp. Da kan det være for sent allerede for personen. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Er dette virkelig et stort problem? Mitt inntrykk er at det så og si aldri skjer at brukere registrerer seg utelukkende for å spamme, og problemet med "forhastede innlegg" vil ikke bli bedre av en slik karantenetid. Problemet med forhastede innlegg kan kun løses ved å få nye brukere til å lese og forstå retningslinjene på en best mulig måte. Hvordan dette skal gjøres bedre enn det blir gjort i dag har jeg ingen formening om. En karantenetid vil ikke fungere etter sin hensikt, det vil tvert i mot skremme brukere vekk fra forumet. Som XeLix poengterer, mange brukere registrerer seg fordi de trenger svar på noe raskt, og å da måtte vente f. eks. 24 timer er ikke gunstig, hverken for forumet eller brukerne. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hvis jeg hadde registrert meg på et forum der jeg måtte vente 24 før jeg fikk poste et spm, hadde jeg blitt sint.. Hvem gidder p vente 24 timer på å finne ut hvordan å få pcen til å fungere? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) 24timer var bare tatt ut av luften som et eksempel. Det kan like gjerne være feks. 10min. Om det vil være nyttig eller ikke med en slik funksjon her, det aner jeg ikke. Det var bare et tips som kan være verdt å tenke på. Endret 22. september 2005 av Vice Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 QUOTE (@kd @ 22/09/2005 : 15:24) ...Problemet med forhastede innlegg kan kun løses ved å få nye brukere til å lese og forstå retningslinjene på en best mulig måte. Hvordan dette skal gjøres bedre enn det blir gjort i dag har jeg ingen formening om.... Tja, kan jo bli "tvunget" til å lese gjennom retningslinjene før man kan godta disse når man registrerer seg som ny bruker. F.eks slik: Side med retningslinje pkt. 1 ½-1 minutt pause før "godta denne retningslinjen" dukker opp, videre til neste Side med retningslinje pkt. 2 ½-1 minutt pause før "godta denne retningslinjen" dukker opp, videre til neste osv. osv.... Muligheten for at noen faktiskt leser dette blir større. Kanskje bruke en mellomting mellom forkortet og komplett versjon. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 QUOTE (Vice @ 22/09/2005 : 13:13) Burde det ikke vært en "karantenetid" når man oppretter ny bruker? Dvs. dersom jeg oppretter en ny bruker/konto så må jeg vente i feks. 24 timer før jeg kan poste noe.På denne måten unngår man endel misbruk av nye kontoer som feks. spam og "forhastede" innlegg. Jeg synes ikke det bør innføres noe form for karantene. Dette fordi, som nevnt før, trenger hjelp så er det ingen grunn til at han ikke skal få poste. Dessuten er det viktig å holde lav terskel for "nybegynnere" å komme inn, dette fordi man skal føle seg velkommen. Man må huske på at hw.no forumet er ganske stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg