Kenny000 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 ja, vær med på russebuss. å feste er ikke synonymt med å være utro, men det er synonymt med å ha det morro! Jeg var ikke med på russebil/buss og angrer littegrann på det i dag (ikke så veldig egentlig). Have fun! Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dette er et trust-issue.. som andre har sagt før meg oxo.. Kan dere ikke stole på hverandre har dere nok en heller scetchy fremtid oxo desverre.. jeg har selv hatt forhold under russetid både da jeg var og når dama var.. gikk fint begge ganger.. Hun var på van, jeg var på buss.. Dette var også forskjellige år! Lenke til kommentar
ttd Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg kan ikke fordra russen, derfor sier jeg at du bør droppe russetida og være sammen med ham. Bruk heller pengene til å dra til Hawaii i sommerferien, vennene dine forlater deg ikke om du lar være å bli med på en måneds pengesløsing og sanseløst alkoholforbruk. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dessuten ser jeg ikke helt den der at du bare satt og ventet på han i hele fjor og DERFOR skal du ikke ha buss? Fordi han hadde det gøy så betyr det at du ikke skal? Jeg skjønner ikke tankegangen. Han var på buss selv, og sier at sånt oppstår fortere hvis man er med på buss. Hvordan vet han det? Han har jo ikke "ikke" vært med på buss Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Det han tydeligvis vil ha er en form for garanti for at du ikke er utro (igjen). Hans syn på russetiden og hva som tydeligvis "må" forekomme farges av hans egen opplevelse, du må overbevise ham om at det er fullt ut mulig å ha en annen russetid enn hva han hadde, en som inkluderer det å ha en kjæreste. Kjenner du eller han noen i samme situasjon (som det fortrinnsvis har gått bra med, ellers burde du nok droppe argumentet) ? Overbevis ham om at det først og fremst er mulig (det burde ikke være noe stort problem), deretter at du er villig til å finne en løsning begge kan leve med. Gjør det klart at du fremfor alt ønsker en russetid, men vil gjøre det du kan får at han føler seg trygg på deg, og her kan evt kompromisser spille inn. For å bli litt forhandlingsteoretisk, dere har jo et avtalefelt: hans mål er ikke at du ikke skal ha russetid, det er at du ikke skal være utro, liksom ditt ikke er å rote rundt men å ha en gøy maimåned med gode venner. Dette er forenlig, og det må du overbevise ham om. Lenke til kommentar
Spinnvill88 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hmm.. dette var en jævla kjip situasjon da. Men som mange andre her, skjønner jeg ikke logikken hans. Skal du lissom få "straff" fordi du var utro, og ikke få være russ, mens han fikk være russ og rote med ei annen? Høres ut som om han er litt egoistisk akkurat der, jeg mener, du har da vel også rett til å feire at du er ferdig med 13(?) års skolegang, sånn som alle andre. Selvom du ikke er med på en russebuss betyr jo ikke det at du ikke kommer til å feire. Det er jo bare tryggere å være med på russebuss, for da kommer du deg iallefall hjem, istede for å sovne på alle slags rare steder. (Vi fant 2 russ sovende rett over gata vår i mai, regna med at de ikke var med på noe buss nei) De aller fleste gleder seg til å bli russ og få feire med vennene sine, hvilken rett har han å komem å "true" til å ikke gjøre det? Men vi kjenner jo ikke din situasjo og deres historie så det er vanskelig å si hva du skal gjøre.. Lykke til hverfall Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Føler du at dere egentlig har en framtid, hvis han ikke kan stole på deg? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tror du kommer til å angre hvis du ikke blir med på noe i russetida. MEN skjønner dette er et vanskelig for deg. Eneste er vel å overbevise han at du virkelig er til å stole på, og selv om du blir russ så betyr ikke det at du vil være utro. (Men det er nok enklere sagt en gjort...) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Først og fremst så har han et tillitsproblem. Hvis han ikke stoler på deg, hvordan kan han være sammen med deg da? Tror han at russetiden er eneste stedet du kan være utro? Det vil alltid komme nye muligheter for utroskap. Han kan ikke våke over deg som en hauk. Det er ikke bra for han, da det kommer til å spise han opp innenfra. Det er ikke bra for deg, da det kommer til å få deg til å få deg kvelt. Tillit er alfa og omega i et forhold. For å svare på spørsmålet ditt: 1. Jeg føler meg kvelt og trenger frihet for at jeg skal ha det bra 2. Du har gitt meg en ny sjanse (han tok deg tilbake), så gi meg faktisk en SKIKKELIG ny sjanse 3. Jeg skal ringe deg hver time 4. Mistillit spiser en opp innenfra 5. Hva må til for at jeg skal få dra? 6. Hva om jeg velger mellom russebuss og Tryvann? Sånn egentlig skjønner jeg ikke at det skal være så viktig med russebuss.. men jeg har nå engang aldri vært russ (aldri skjønt poenget). Endret 22. september 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Gjør deg selv en stor tjeneste å bli med på russebussen. Du kommer til å angre hvis ikke. Alle forhold har problemer, som du sier, og ofte må en av partene inngå kompromisser. Du gjorde det for han, så han burde gjøre det for deg. Egentlig er jeg ganske hyklerisk nå, for jeg forstår ham veldig godt. Jeg likte ikke at dama var russ når jeg var det på samme tid, i samme klasse en gang. Det er noe rart med det der. Russebukse er kanskje tidenes beste damemagnet, blant medruss, og det vet sikkert typen din. Forhold der man ikke kan gi hverandre frihet funker ikke i lengden. Det gjorde ikke mitt. Where there's no trust, there's no love. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg kan ikke fordra russen, derfor sier jeg at du bør droppe russetida og være sammen med ham. Bruk heller pengene til å dra til Hawaii i sommerferien, vennene dine forlater deg ikke om du lar være å bli med på en måneds pengesløsing og sanseløst alkoholforbruk. Må si meg litt enig der. Men det er jo ditt valg og jeg skal ikke blande meg opp i hva du liker eller ikke. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en vanlig russetid uten buss/bil kanskje tatt det litt roligere slik at du fikk tid med kjæresten og tid til eksamen/prøver o.l Tror du heller kommer til å angre på at du dumpen mannen i ditt liv enn at du ikke gadd å bli med på russebuss/bil. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tenk på det som er best for deg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tenk på det som er best for deg Kan ikke alltid gjøre det, vet du. Russetiden eier. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Han tok ikke pause fordi han skulle være russ, men fordi jeg hadde vært utro tre uker før russetiden hans. Hvis du har vært utro en gang før så skjønner jeg jo godt at han er skeptisk. Å hvis han sier at han ikke vil at du skal være med på russebussen så mener jeg at det må du enten respektere eller risikere å miste han. Å det er åpenbart at han ikke stoler på deg, noe som ikke er rart. Men hvis han skal være ilag med deg så må han nok innfinne seg i at han må gjøre det hvis du velger russebussen, eller så må han seile sin egen sjø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hvis dere er "ment to be", hvorfor var du utro da? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Fjernet innlegget mitt. Endret 12. september 2009 av applemania Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Du får gjøre det eneste riktige, bli med på russebussspleiselaget. Enten så sier du ingenting og lar han finne ut av seg selv eller så spør du han pent om å chippe inn på bussen. Endret 22. september 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tja, russetiden er ikke før i mai, om 8 måneder. Litt kjipt hvis det blir slutt på den tiden og din plass på bussen er blitt tatt. Hvis du virkelig har lyst til å dra med bussen så gjør det. Hans russe-erfaringer er jo ikke akkurat en mal til hvordan en skal feire, alle feirer på sin måte. Jeg skjønner at han sliter litt med tilliten, men han burde la deg dra. En er bare russ en gang i livet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tja, russetiden er ikke før i mai, om 8 måneder. Litt kjipt hvis det blir slutt på den tiden og din plass på bussen er blitt tatt. *kremt* Russetiden begynner i April. Russekroene begynner i september/oktober (og de er sinnsykt fete). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Kjedeligste kjæresten noensinne? Jeg hadde sparket han på hodet ut av huset om han hadde kommet med det ultimatet. wh1te: Her begynner den natt til 1. Mai. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå